Followers

Saturday, October 4, 2014

Selamat Hari Raya AidilAdha

Salam semua..

Hari ini 9 Zulhijjah.. Mesti ramai yang berpuasa wukuf di Arafah kan. Saya pula tak boleh berpuasa hari ini. Masih dalam pantang hari ke 22. Esok pula hari raya tapi saya masih belum boleh beraya. Saya dijangka akan beraya pada 26hb nanti. Hari ini baru 4hb. Lama lagi tu. Harap bersabar. Makan memang saya puasa tapi bab-bab online shopping tak dapeklah nak puasa. Adalah saya shopping beberapa barang keperluan secara online.

Barang pertama saya beli dalam usaha untuk meredakan demam kuning Aina ialah minuman Umma Lacto. Semalam kira hari terakhir saya minum Umma Lacto. Ada 10 sachet je pun. Rasanya memang sedap. Saya campur dengan Horlicks. Buat sarapan pagi. Alhamdulillah, menjelang hari ke 3 minum susu itu, bila check darah Aina dah turun daripada 8.5 kepada 6.4. Doktor cakap dah tak perlu follow up check darah lagi. Tapi, saya tetap teruskan minum sampailah habis. Biar Aina betul-betul sembuh daripada demam kuning tu.

Barang ke 2 saya beli ialah baby wipes. Baby Wipes tu ada diskaun. Beli 6 pek x 80 tisu setiap pek hanya RM31. Harga termasuk postage pula tu. Lagipun baby wipes Ainapun dah hampir kehabisan masa tu. So, terpaksalah online shopping. Barang ke 3 saya beli ialah pallazo dan juga jubah nursing. Dan juga coklat TMS (barang ke 4) untuk banyakkan susu. Hajat di hati nak mula consume bila kerja. Biasalah kan bila kerja ni stress. So, eloklah saya makan coklat tu supaya susu tak merudum.

Barang ke 5 pula ialah coklat switzerland. RM6 je daripada harga asal RM12. Tapi yang ni kena pick up di One Utama. Tak apalah. Kena curi masa pergi sanalah. Pastinya weekdays lepas habis pantang.

Oklah, ada lagi barang tapi baby Aina nangis pula. Ok bai!

No comments:

Blog Pasal Shaklee lah~

Related Posts with Thumbnails

Dah menjadi sejarah~

Web Analytics