Followers

Friday, October 3, 2014

Hari yang ke 21

Salam semua..

Alhamdulillah..dah 21 hari saya berpantang. Bermaksud lagi 23 hari lagi masa untuk berpantang. Fuhhhh..lama lagi tu. Dalam 3 weeks plus lagi kalau dikira dalam minggu. Bermakna usia Ainapun dah 21 hari bersamaan 3 minggu. Setakat ini Aina memang kuat tidur. Masa bangunnya dalam sehari lebih kurang 4 jam sahaja. Betul cakap nurse, baby ini hanya bangun 4 jam sahaja sehari. Tak tahulah sampai bila pula dia akan macam ini dan bila dia akan tukar pattern. Sementara saya masih belum betul-betul sihat dan masih berpantang, eloklah dia begitu. Lagi pula nak melayan si abang Emir. Kasihan pada abang Emir kadang-kadang sebab macam kurang kasih sayang sahaja.

Tapi, abang Emir dah belajar menerima adik sedikit demi sedikit. Dia dah tak menjerit tiba-tiba lagi. Dia dah tak kacau adik dia lagi dah. Cuma dia memang tak nak langsung dekat dengan adik dia ni. Belum boleh berbaik dengan adiknyalah. Tapi, malam-malam nak tidur dekat dengan adik. Risaulah juga sebab tangan dia asyik nak sentuh kat adik. Bukan sentuhan lembut tu ye. Sebab dia kan tak reti lagi. Saya biar sahaja tapi memantau takut terpenyek kepala adik dia nanti. Kaki pula asyik nak kuis bantal tolak-tolak ke ke arah adik dia. Saya tak bagi takut lemas pula adik dia sebab sasaran dia pada muka dan kepala adik. Huhu.

Kitaran tidur abang Emir pula yang tak betul sekarang ini. Tidur paling awal pukul 12. (itupun sebab dia langsung tak tidur siang). Selalunya dia akan tidur antara pukul 1 hingga 4 pagi. Bangun pula pukul 10 pagi. Alahai anak mama. Macam mana nak tune balik bila nak kena ke taska bulan 11 nanti. Mamapun tak sure macam mana. Tapi plannya bila balik ke Selayang, memang akan hantar Emir pergi taska. Plan nak balik ke Selayang minggu terakhir sebelum mula kerja semula.


Ok lah. Dah ada anak buah beratur untuk guna PC ni. Bai!

No comments:

Blog Pasal Shaklee lah~

Related Posts with Thumbnails

Dah menjadi sejarah~

Web Analytics