Followers

Sunday, October 5, 2014

Hari ini hari raya

Salam korang..

Hari ini hari raya tapi saya pula tak berapa nak beraya sakan. Baby pun macam tu. Dah namanyapun baby kan. Kerjanya hanya tidur. Bangunpun sebab nak sedu ataupun nak berak. Kalau setakat buang air kecil tu, dia tak sedarpun. Tahu- tahu dah penuh pampers.

Hari ni menu raya di rumah mak saya ni ialah laksam kelantan, ketupat segera dan juga rendang daging. Abang ipar terajin pula masak ayam masak kicap. Tu menu raya tapi bagi saya yang tak beraya ni makanlah lauk ikan selar bakar sama kuah sayur sawi putih. Hari- hari menu sama. Ikan tu sedap tapi kuah rasa tawar sahaja. Maklumlah dah 23 hari mengadap lauk serupa. Mana tak muaknya. Ingat bila dah masuk 30 hari nanti nak request ikan tu digoreng lah. Lepastu tambah rencah ikan bilis dalam kuah sayur. Baru berselera sikit nak makan.

First time beraya tanpa Emir dan babahnya. Kali ini berkorban sikitlah. Biar meriah sikit rumah di Selayang tu walaupun sepatutnyaa raya haji tahun ni patutnya giliran puchong. Hari tu raya puasa sakan di Kedah kan. Saya masih lagi tak mampu nak bermalam di Selayang. Nak naik tangga tu yang azab. Risau sebab masih awal lagi kan. Walaupun dah lebih 20 hari dan jahitanpun tak besar tapi baik berhati- hati. Biar betul- betul sembuh dalam tempoh berpantang ni. At least kena lepas 30 hari lah kan.

Ok lah. Setakat itu sahajalah update saya untuk hari ni. Belanja 1 gambar selfie babah dan Emir beraya di Selayang.  K bai..

No comments:

Blog Pasal Shaklee lah~

Related Posts with Thumbnails

Dah menjadi sejarah~

Web Analytics