Followers

Wednesday, November 30, 2011

Demam

Salam korang!

 

Semalam petang husband dah mesej cakap dia loya-loya. Ingatkan dia loya sebab ‘ganti’ saya rupanya sebab perut dia masuk angin. Malam sebelum itu, makan agak lewat juga. Pukul 10 lebih baru makan. Itupun makan Subway (bukan nasi kan). So, tengahari semalam dia langsung tak makan. Lagi menambah angin dalam perut. Balik sahaja ke rumah dia mengadu sakit kepala. Angin dah naik sampai ke kepala sudah. Saya rasa dahi dia macam demam sikit. Risau pula rasanya.

 

Lepas maghrib, dia terus berselimut. Katanya nak baring sebab tak larat akibat sakit kepala makin menjadi-jadi. Sayapun turun ke dapur. Tanyakan mak mertua kalau-kalau ada ubat-ubat yang boleh bagi husband makan. Ajak pergi klinik tapi dia tak mahu. Katanya nak pergi esokannya. Naik bilik dia minta belikan susu dan juga bubur McD. Terus sahaja minta tolong adik pergi belikan. Saya pula tinggalkan dia berehat di bilik untuk tolong mak mertua masak dinner. Adik balik bawa pulang susu sahaja. Katanya kena tunggu 30 minit baru boleh dapat bubur sebab pihak McD baru nak masak bubur tersebut. Oleh kerana bubur tak ada, saya ajak husband makan nasi tapi dia tak nak. Minum susupun dia tak mahu lagi. Bertambah risau pula rasanya. Saya cakap pada abang adik akan pergi beli bubur lepas kami selesai dinner.

 

Seperti yang dijanjikan adikpun pergi beli bubur tersebut. Ingatkan kena tunggu lagi 30 minit, rupanya sekejap sahaja sudah siap. Mungkin ada orang lain sebelum kami yang beli bubur. Jadi, stock bubur sudah siap ada. Excited nak bagi abang makan tapi at last abang minum susu sahaja. Dia kata nanti dia akan makan. Sayapun terus solat isyak dan pergi sidai kain baju yang baru dibasuh. Orang bekerja mana ada masa nak membasuh di waktu siang kan. Hehe. Lepas itu saya terus teman husband tidur. Kasihan tengok husband menahan sakit. Dalam masa yang sama set alarm pukul 11.30 malam untuk kejut suami makan bubur dan solat.

 

Belum pukul 11.30 suami dah bangun. Dia makan bubur dan makan ubat yang saya dapat daripada mak mertua. Alhamdulillah sedikit lega rasa di hati sebab husband dah makan dan yang penting makan ubat. Harap-harap esok pagi husband kembali sihat. Alhamdulillah, husband beransur sihat dan dapat pergi kerja pagi ini. Lega sangat dan senang hati nak pergi kerja.

 

Selamat bekerja husband dan semua yang bekerja.

K, bai!

 

 

1 comment:

Anonymous said...

quantity of move ration), into assure a great system. Appliances come to
be ready who do multiple steps together with the contraptions.
Who also perhaps we become refering to quite a few motion tittles over
here? However this seriously isn't predicament.

Check out my website best blender - -

Blog Pasal Shaklee lah~

Related Posts with Thumbnails

Dah menjadi sejarah~

Web Analytics