Followers

Wednesday, November 30, 2011

Register E-Filing punya hal. grrrr

Salam korang!

 

Hari ini agak panas sahaja rasa. Semuanya disebabkan E-Filing. Saya bukan tak mahu bayar cukai. Memang selama ni gaji saya tak layak untuk di tolak PCB. Gaji ciput sahaja kot. Tapi, tak bermaksud saya tak nak ambil tahu langsung pasal cukai-cukai ni. Since last year saya dah register untuk E-Filing tapi tu la bila nak check permohonan, masukkan number permohonan yang saya dah siap print screen masa register tu. Tapi tup tup resultnya ‘tiada rekod’. Bila saya nak start register semula, system kata saya dah register pula dan kena pergi check permohonan guna number permohonan yang saya yakin betul tapi system kata salah tu. Haih~

 

Tahun ini tahun 2011 saya mencuba lagi dengan harapan data 2010  dah lupus. So, buatlah registration semula. Tapi, once again benda sama berlaku. System kata “Anda dah pernah register.Sila check permohonan anda bla bla bla”. Saya cuba telefon hotline LHDN untuk buat aduan. Mula-mula mesin menjawab, suruh tekan nombor itu dan ini sampailah masa nak sambungkan ke perunding LHDN tup tup terputus pula panggilan tersebut. Hangin betul saya rasa. Takkan nak call lagi dan face benda sama berkali-kali.

 

Sudahnya, malaslah nak register E-Filing. Malas nak bayar cukai hari ni.

Esok cuba lagi. Bai!

 

No comments:

Blog Pasal Shaklee lah~

Related Posts with Thumbnails

Dah menjadi sejarah~

Web Analytics