Followers

Tuesday, November 29, 2011

Burger Ayam Special satu!

Salam korang..

 

Semalam saya dapat MC. Tetapi banyak betul dugaan dan cabaran yang terpaksa ditempuh untuk mendapatkan MC. Mula-mula hajat nak pergi klinik panel. Tup tup tengok klinik tutup. Haih, doktorpun ambil cuti sempena Maal Hijrah. Jadi, saya terpaksa cari klinik lain yang berhampiran. Try pergi Klinik Mediviron 24 hours. Punyalah susah nak cari parking sampai kena pusing dua kali kawasan kedai tersebut. Itupun terpaksa parking agak jauh sebab parking dekat-dekat klinik sudah full. Siap ada yang double park lagi.

 

Masuk sahaja klinik tengok tu diaaa..ramainya manusia sakit. Sampai penuh seat. Doktor pula seorang sahaja yang on duty. Pukul 11.00 pagi mendaftar, pukul 12. 15 baru dapat jumpa doktor. Itupun, geram jugalah sebab petugas klinik itu bagi 2 orang yang sepatutnya que belakang saya masuk dahulu jumpa doktor. Saya memang ingat bahawa 2 orang itu datang register selepas saya tetapi at last saya yang kena menunggu lama. Geram simpan dalam hati sahajalah. Lepas jumpa doktor kena tunggu ubat pula. Tunggu lagi beberapa minit. At last dekat-dekat waktu lunch baru boleh balik. Sampai sahaja office, staffs baru nak memandu keluar untuk pergi makan. Saya pula melawan arus memandu masuk office.

 

Sempat cakap pada boss yang saya dapat MC. Kemudian terus balik rumah. Elok sahaja keluar office, hujan turun dengan lebatnya. Redah hujan pula nak masuk kereta. Sampai rumah terus masuk bilik dan tidur. Bangun zohor pukul 3.00 lepas itu sambung tidur balik sampai masuk waktu asar. Barulah segar sikit rasanya. Petang tu makan kuih karipap yang saya beli di office awal pagi. Jadilah untuk buat alas perut. Lepas itu online sekejap sementara tunggu suami balik. 

 

Lepas mandi dan solat, suamipun balik. Turun bawah sebab suami tak naik-naik ke bilik. Rupanya mak mertua tengah masakkan maggi untuk kakak ipar. Sebab mak buat banyak, saya dan suami dapat juga merasa sepinggan seorang. Ni dikira dinner ke hape sebab masa makan itu dah hampir maghrib pun. Tapi dinner maggi tak kenyang kot. Malam tu perut rasa lapar lagi. Ingat nak makan burger ayam spesel (ala, burger yang jual kat tepi2 jalan tu) tapi tak ramai pula yang meniaga malam tu. So, at last suami belikan makanan yang ala-ala burger tapi bukan. Dia beli Subway. Bedal sahajalah labu. Janji perut kenyang. Seronoknya dapat suami penyayang macam ni. (Bodek supaya malam ni dapat merasa burger ayam spesel). Ekeke~

 

Ok da..kita tunggu dan lihat dapat ke tidak burger idaman.

Chow~

No comments:

Blog Pasal Shaklee lah~

Related Posts with Thumbnails

Dah menjadi sejarah~

Web Analytics