Followers

Wednesday, November 23, 2011

Air Terjun

Salam Rabu.

 

Pejam celik pejam celik pejam celik tup tup sudah Rabu. Lagi 2 hari menjelang cuti hujung minggu yang ‘pack’. Sabtu ada Sport Carnival anjuran company tempat saya bekerja manakala ahad pula ada planning untuk pergi mandi air terjun. Wah wah, hujung tahun baru nak ke air terjun. Harap-harap cuaca Ahad nanti mengizinkanlah. Almaklumlah hujung tahun sinonim dengan musim tengkujuh.

 

Bercerita berkenaan air terjun, minggu lepas saya dan suami baru sahaja berendam di air terjun. Kami pergi ke Air Terjun Sg. Kedondong yang terletak di daerah Batang Kali. Walaupun pergi secara ad-hoc siap singgah EconSave untuk membeli pakaian untuk mandi, kami bernasib baik kerana pada hari itu cuaca amat baik. Tetapi air sungai amatlah sejuk. Suami cakap hulu sungai ini ialah Genting Highland. Sebab itulah airnya sejuk membeku.

 

Kami mula bermandi manda pada pukul 3.30 petang. Seronok sebab tempat yang kami pergi itu agak tersorok. So, tak adalah rasa segan sangat untuk berendam. Tapi tak lama kemudian datang sekumpulan lelaki yang datang mandi berhampiran kami. Nasib baik masa itu kami dah puas mandi jadi tak adalah rasa terkilan sangat especially sayalah kan. Suami taka da masalah untuk terus berendam dalam suasana begitu.

 

At last, kamipun beransur. Rasa macam lama berendam tetapi bila tengok jam masa bertolak balik baru pukul 4.15 petang. Mandi berdua sahajakan memang tak syok. Kalau pergi beramai-ramai baru meriah sikit. Masa yang lamapun rasa macam sekejap sahaja berlalu. Betul tak? Tak sabar nak ber ‘air terjun’ this weekend.

Yeay!

No comments:

Blog Pasal Shaklee lah~

Related Posts with Thumbnails

Dah menjadi sejarah~

Web Analytics