Followers

Monday, September 5, 2011

Pasal makan Raya ke 7

Salam korang!

Fuh..fuh..(gaya menghembus).
Berhabuk tebal blog ini sejak cuti panjang sempena sambutan merdeka raya 2011.
Bukan senang nak jumpa raya gabung dengan hari merdeka. Kiranya tahun ini tahun istimewalah kan.
=)

Hari Isnin baru boleh ‘punch card’ ke dunia blog. Sambil-sambil ‘punch card’ masuk office, sambil-sambil juga berblogging. Update blog guna email sahajapun. Nak log in blogger kat office memang tak boleh. Dah kena block semua sites-sites yang boleh buat pekerja jadi lagho. Baguslah company saya sebab dia dah melindungi kita daripada makan gaji buta.

Hari ini juga merupakan pengalaman paling ‘bermakna’ buat saya dengan officemate, Nina. Pagi-pagi lagi dah plan nak pergi makan di luar. Nama kedai itu ‘Padang’ sebab locationnya di sebelah padang yang luas. Sanggup tahan lapar daripada pagi semata-mata nak makan di sana tengahari. Tepat pukul 12.30 terus gerak ke lokasi terbabit. Malangnya, hari ini hari raya yang ke 7. Mode raya masih lagi menguasai kebanyakan pengusaha restoran melayu di sekitar office. At last kami balik ke office dengan harapan menggunung tinggi untuk makan di cafeteria office.

Malang sekali lagi. Nasi putih kedai pertama habis. Tinggallah saki baki lauk berupa ikan masak gulai dan kuah-kuah tanpa lauk. Ikan yang adapun memang beberapa ketul sahaja. Terus kami beli nasi di kedai kedua (yang kehabisan lauk-pauk). Lepas bayar nasi terus pergi balik kedai pertama. Cedoklah lauk yang ada sebab tak ada pilihan lain. Siap berebut dengan orang sebab ikannya limited (masa saya dan Nina cedok memang ngam-ngam ada 2 ketul sahaja). Sudahnya kami makan makanan yang tak berapa cukup zat. Ikan tongkol sepotong + kuah lemak + nasi putih. Dalam pada itu tetap bersyukur sebab still dapat makan. Saya yakin ramai juga yang nasibnya lebih sadis daripada kitorang sebab langsung tak dapat nak makan nasi tengahari tadi.

Pengalaman ini buat kitorang beringat. Esok kena plan betul-betul nak makan di mana dan pastikan kedai makan yang nak dituju itu buka. Huhu~

1 comment:

Marge said...

Stands back from the kyeborad in amazement! Thanks!

Blog Pasal Shaklee lah~

Related Posts with Thumbnails

Dah menjadi sejarah~

Web Analytics