Followers

Thursday, September 8, 2011

Gempa Bumi lagi!

Salam korang!

Baru sahaja semalam saya cerita pasal gempa bumi, hari ini di Akhbar Online dah update gempa bumi terbaru di Jepun malam tadi. Petikan berita saya share di sini;

Jepun dilanda gempa bumi 5.1 Skala Richter
08/09/2011 2:35am

TOKYO 8 Sept. – Satu gempa bumi sekuat 5.1 Skala Richter menggegarkan utara Jepun malam tadi, namun tiada laporan kerosakan dan kecederaan dikeluarkan.
Menurut Agensi Meteorologi Jepun, gempa tersebut melanda pada pukul 8.39 malam waktu Malaysia di luar pesisir pantai Urakawa di selatan pantai pulau Hokkaido.
Pusat gempa tersebut bagaimanapun berada jauh daripada kawasan gempa 11 Mac lalu yang berlaku di pantai timur laut negara ini. – AFP
Sebelum inipun gempa bumi turut berlaku di Sumatera Utara. Kesan gegaran turut di rasakan di sesetengah tempat di Malaysia temasuk Pualau Pinang. Gempa bumi yang terlalu kerap berlaku dan dilaporkan sekarang sebenarnya satu petunjuk yang Allah nak berikan kepada kita yang dunia sudha hampir ke penghujungnya. Cuma kita tak tahu bila sebab hanya Dia yang Maha Tahu. Tapi, masih belum terlambat untuk kita bertaubat dan melipat gandakan ibadah supaya masa depan kita di akhirat kelak cerah. Akhirat yang kekal abadi.

3 comments:

Earthwind said...

Wow I must cnofses you make some very trenchant points.

Madelyn said...

Excellent article and easy to understand explanation. How do I go about getting permission to post part of the article in my upcoming news letter? Giving proper credit to you the author and link to the site would not be a problem.

Evelyn said...

Pretty good post. I just stumbled upon your blog and wanted to say that I have really enjoyed reading your blog posts. Anyway I'll be subscribing to your feed and I hope you post again soon.

Blog Pasal Shaklee lah~

Related Posts with Thumbnails

Dah menjadi sejarah~

Web Analytics