Followers

Tuesday, May 27, 2014

New Life

Salam.

Alhamdulillah, dulu memang risau sama ada boleh ke nak survive bila kerja di tengah kota kembali. Kembali ke kota sesak Petaling Jaya setelah setahun 7 bulan di Sungai Choh. Memang banyak betul perbezaannya. Paling ketara ialah semangat berkawan. Mungkin sebab saya masih baru maka belum ada bonding dengan rakan-rakan sekerja. Kerja banyak tak sempat nak beramah mesra dengan mereka kot.

Kerja yang sikit menjadi banyak sebab I need to start from zero. Setiap kali buat kerjapun kena berhati-hati dan kena banyak bertanya. Takut tersilap. Dulu kalau tersilap tak apa sebab tak melibatkan orang luar. Sekarang ni kerja memang deal dengan vendor, dengan client. Kalau tersilap sahaja memang habislah. Dah la melibatkan duit. Ingat Finance sahaja ke yang kerja melibatkan duit. Kalau dah kerja buyer tu tentulah pakai duit kan untuk beli barang. Paling best sekali semuanyapun nak cepat, urgent dan tak boleh tangguh2. So, dalam masa masih belajar ni kena buat kerja dengan cepat dan tepat.

Rehat 1 jam tu pun rasa sekejap sahaja sebab office di sebelah OU Shopping Centre. Makanpun tak ada pilihan yang murah2. Makan kat Food Court pun mahal apatah lagi kedai-kedai lain kan. Tu yang kadang2 tu rela berpuasa. Takpun makan biskut/roti sahaja. Nak bagi kenyang lagi minumlah milo panas. Yang bestnya pantry di office baru ni ada sediakan milo. Kalau minum pagi dan petang tu dorang sediakan nescafe dan teh tarik. Kalau di Sungai Choh dulu sama ada teh tarik atau nescafe. Toilet dia memang macam OU la. Cuma lebih bersih sebab office kan. Dorang jaga betul2. Kalau di OU tu customer ramai tu yang cepat kotor.

Setakat ni je la cerita saya buat masa ni. Lain kalo saya sambung. K bai.

No comments:

Blog Pasal Shaklee lah~

Related Posts with Thumbnails

Dah menjadi sejarah~

Web Analytics