Followers

Tuesday, May 20, 2014

New Challenges

Salam..

Alhamdulillah syukur. Setelah beberapa hari status saya untuk transfer company tergantung, akhirnya petang semalam semasa sedang memandu pulang, saya menerima SMS daripada HR Manager tempat kerja sekarang yang surat pertukaran saya telahpun ditandatangan oleh boss company baru. Kalau ikutkan hari ini saya kena pergi terus melapor diri ke sana. Office sekarang terletak di Rawang manakala office baru terletak di 1 First Evenue, Bandar Utama Damansara. Perbezaan yang cukup ketara dan pengalaman baru yang bakal saya lalui bermula sebentar lagi. Saya minta kebenaran untuk ke Rawang dahulu untuk kemas barang. Takkan nak biarkan barang tak berkemas kan. Dah lah tempat saya dah ada orang booking.

Berbalik kepada cabaran baru, banyak perkara yang memang dah terang jelas nyata perbezaannya berbanding sekarang.

Dulu, tak ada tol yang perlu dibayar. Sekarang, kena bayar 1 tol pergi dan 1 tol balik.

Dulu, tak perlu nak keluar awal pagi. Pukul 7.45am pun sempat lagi untuk pastikan sampai ke office sebelum 8.30am. Sekarang, kena keluar awal. Selewat-lewatnya pukul 7 pagi. Sebab nak hantar anak pergi taska lagi kan.

Dulu, kerja dengan Planning. Sekarang, kerja dengan Procurement.

Dulu, pergi kerja melawan arus kesesakan. Memang jalan clear. Sekarang kena masuk dalam kesesakan. Sebab tu kena keluar awal berbanding dulu. huhu.

Dulu, pakai sempoi-sempoi sahaja pergi office. Tak ada dress code yang ketat. Sekarang, kerja di HQ memang kena ikut dress code office attire.

Dulu kerja naik tangga, sekarang kerja naik lif.

Dulu, boleh jemput Emir awal. Pukul 6.00pm dah sampai taska. Sekarang, paling awalpun 6.30pm baru sampai taska.

Dulu, shopping mall jauh. Waktu lunch duk dalam office sahajalah. Sekarang, shopping mall sebelah office sahaja. hahadoi..

Banyak pula perbezaannya kan.
Apapun perbezaannya saya akan positifkan fikiran dan bekerja sehabis baik. Tak mahulah ada politik-politik kotor. Biar rezeki yang diperolehi betul-betul halal.


No comments:

Blog Pasal Shaklee lah~

Related Posts with Thumbnails

Dah menjadi sejarah~

Web Analytics