Followers

Friday, June 6, 2014

Berfikiran Positif

Salam semua.

Hari ni dah jumaat dah. Sekarang ni kerja di tempat baru memang penuh dengan cabaran. Salah satu sebabnya ialah saya tak sempat berguru lama dengan sifu. Saya hanya sempat berguru dan job transfer dalam masa 3 hari setengah sahaja. So, banyak benda yang tak sempat nak belajar. Bila ada benda baru kena buat, terpaksa tebal muka tanya colleagues yang lain. Walaupun adakalanya dorang sendiripun tak tahu sebab ada benda yang sifu saya buat sendiri. Tak share dengan yang lain. Nasib baiklah dia ada share fail kerja dia selama ini. So, saya hanya perlu cari history dalam tu.

Suasana kerja memang tak sama macam dulu. Macam ada gap je antara saya dengan orang2 lama. Dorang dah ada group sendiri. So, saya kiranya bergerak sendiri atau kalau makan tu memang makan je dengan rakan2 lain di office tu. Ramai je pompuan. Tak kenalpun boleh borak sambil makan. Try to mix around dengan semua walaupun tak adapun buat kerja dengan mereka. Baru 2 minggu lebih kot saya di situ. Kadang2 susah-susah sangat saya pergi makan sorang2 je kat Food Court. Selalunya hari jumaat la saya buat macam tu. Sebab selalu saya mesti terlajak masa sebab sibuk buat kerja. Tak sedar office dah kosong. Haha..

Boss ok cuma dia memang banyak sangat idea nak implement. Dia ajar sikit sahaja. Lepas tu tunggu saya buat dan nak result. Nak cepat-cepat pula tu. Tahu lah dia power excel. Kita ni biasa-biasa sahaja. Tapi kadang-kadang dia concern juga. Kalau dia rasa saya overload, dia slow2 datang cakap. Walaupun ramai yang tak suka sebab dia fussy sangat tapi saya tak nak tengok negative side. Saya cari positive side yang dia ada. Barulah kita tak demotivated buat kerja. Baru rasa positive nak buat kerja kan. Kalau kita lihat sesuatu tu negative, memang akan nampak negative sahaja kan. Segalanya bergantung kepada diri kita sendiri sebenarnya. Jadi apa lagi belajarlah berfikiran positive ye.

Setakat ni sahajalah perkongsian saya kali ni. Bai all....

No comments:

Blog Pasal Shaklee lah~

Related Posts with Thumbnails

Dah menjadi sejarah~

Web Analytics