Followers

Tuesday, January 29, 2008

idup..??

Hari ni hidup aku rasakan berwarna warni..
huhu..

I meant..
Bermacam perkara yang aku lalui..
1st thing is aku dgn tegarnya GAGAL untuk menjengukkan diri ke faculty menghadiri kelas Material Selections..
Walaupun lec x sure ada ke x, selalunya aku BERJAYA jugak jengukkan diri..
hehe..

Pastu, aku gi tunggu bas untuk kelas seterusnya tersangat la lewat..
Sib baek bas sampai agak cepat dan aku berjaya sampai ke kelas tepat pada masanya..
(lec belum sampai..)

Lec Management bgtau test 1 on 14 Feb...
He wilL be back to campus after celebrating Chinese New Year on 13th..
So, our class on 11th and 12th will be cancelled..
Hurray..
Means that the 1st class after midbreak will be started on 12th(5 pm)
Suke2..Cuti lama sket.)


Then, aku gi lab after class..
Tapi aku x der keje la pulak..
Hanya wat cold mounting and kena tunggu esok..
Esok lak x ley nak grind sebab ada kerja.
Nak jumpa enterpreneur..
Huhu..
Maybe Khamis je la dapat wat grinding..
Takper slow2..

Disebabkan tidak ada aktiviti di lab, maka akupun berlari-lari ke CICT
(Tipu..aku x lari..jalan kaki laju2 jer..)
Kat sana aku surf jap..
Dalam sejam akupun keluar..

Pastu aku balik lab..
Gi makan ngan dak2 yang sama2 wat keje kat lab..
Hajat nak makan nasi grg ayam kunyit..(rm3 je sepinggan..murah compared to other kedai makan) and minum limau ais..
Tapi, hati jadi PANAS bila order x sampai..dekat 1 jam tunggu tapi x nampak bayang..
Limau ais jer sampai..
Yang wat aku lagi GERAM tu ada 1 foreigner ni order sgt la lambat berbanding kitorang tapi dier lak dapat dulu nasi...
Aku gi kaunter..
Nak au apa aku cakap..?
haha..

'kak, nasi goreng ayam kunyit saya mana?'

Dia jawab.. ' nasinyer dah ada,tapi ayam tgh goreng..'

'Agak2 lama lagi x? Kalo lama saya nak cancel jer order tadi..'

Dia jawab lagi.. 'x lama dah..'

'Brapa lama lagi agak2?'

Dia jawab 'Entah la..dalam 10 minit..'

'Kejab saya tanya kawan..nak cancel atau nak tunggu lagi..'

Akupun blah gi meja aku..
Aku bgtau die lagi 10 minit..
Kawan aku ngan aku gi kaunter lagi..

'kak, nasi grg tu bila nak siap'

Dier jawab 'tak lama lagi tuh..'

'Cuba check macam mana ?

Diepun gi la check kat dapur sebab dier x masak..
Dier tukang amek order dan kira duet jer..
Pas check die datang balik kat kaunter..

'Nak cancel atau x ni?, nasi tu on da way'

Dalam pikiran aku terdetik persoalan..
On da way?
Pelik betul ayat kakak nih..
on da way macam mana agaknya yer?
on da way masak..?
on da way antar?

Kawan akupun cakap.. 'x per la'

Pastu trus je duk kembali..
Tunggu punya tunggu x sampai lagi..
Tetiba sorang mamat pekerja kat ctu gak datang kat meja kitorang..
Nak tau dier ckp apa?

'kak order apa tadi yer?. 4 ke 2?'

Korang bayangkan..
Kitorang da tunggu punya la lama..
Tetiba dier tanya lagi kita nak makan aper?
Kena REORDER la pulak..
Hampess betul..

Memang menyirap je rasa..
Order kul 3..
Makanan samapi kul 4..
Punya la lama..
Padahal pelanggan x ramaipun..
Kitorang pelanggan pertama order masa tuh..
Kalo ramai boley la dimaafkan kalo order lambat sampai..

Pastu aku gi solat..
Ada tugas lak pastu nak anta kad jemputan kawen pada 2 lec..
Lec pertama aku just letak kat box depan bilik dier..
Lec kedua ni pun aku harap x jumpa..
Aku gi la bilik dier..
Fuhh..die x der..
Akupun masukkan kad jemputan kat box dpn bilik dier..
Lega rasanya..

Tapi kejap jer leganya..
Masa nak kuar dari aras tuh..Aku terserempak ngan lec tuh.
Akupun dengan wajah manis memberi salam sambil lalu tepi dier..
Nak tau dier jawab aper?
huhu...

' Waalaikumsalam..Wah, nampak muka saya jer terus nak lari yer..'

huhu..
Pedas tul..
Akupun jawab ler..

'Bukan nak lari la Dr....bla..bla..bla..'

Akupun borak la sikit ngan dier..
Kejap jer..
Dierpun bz jer memanjang..

Pastu trus balik lab...
Lepak jap sembang2 ngan dak2 nih..
Pastu kul 5 ada kelas lagi..
Surface Eng..
After kelas nak gi pekena rojak ngan ehem2..
Tapi solat dulu kat masjid kampus..
After solat kitorang ada sikit gaduh la..
huhu..
Dier marah sebab aku wat benda yang aku dah janji x nak wat..
huhu..
Memang aku admit salah aku..
Aku x cakap apapun sebab tau itu salah aku..
Aku cuma mampu untuk minta maaf jer..
Dierpun senyap jerk..
Senyap tu tandanya marah..
So, aku biar dier cool dulu..
Aku makan rojak sikit jer..
Dek kerana marah, dier bayarkan akunyer rojak..
Pastu trus dier anta aku balek tanpa sepatah katapun..
Sedih la jugak..

Balik jer bilik, aku mula la pk bukan..
Biasa la pompuan..
Emotional jer..
huhu..
Akupun mesej la dier minta maaf..
But he didnt reply it..
Im wait until Isyak but no massage from him..
Lagi tambah sedey..
Risaupun ada..

Aku x nak mengaku kalah..
Once again aku mesej dier..
Berapa byk perkataan maaf dalam msej tuh akupun x berapa nk ingat..
And finally he reply..
Alhamdulillah..
Aku lega..
Trus saja aku bersemangat taip dlam blog nih..

No comments:

Blog Pasal Shaklee lah~

Related Posts with Thumbnails

Dah menjadi sejarah~

Web Analytics