Followers

Monday, October 12, 2015

Balik kampung..episod 3

Salam korang..

Awal Muharram dah tak berapa lama je lagi. Azam tahun ni dah tercapai ke? Apa azam tahun depan pula. Jangan lupa baca doa akhir tahun dan awal tahun nanti ye. Hari ni nak cerita sambungan balik kampung hari tu. Lepas dah makan kenyang, kamipun terus balik chalet. Kami 4 beranak memang terus masuk tidur sahaja tapi saya 4 kali terbangun sebab sakit perut. Tersalah makan apa agaknya. Masa di kampung tak ada pula rasa nak membuang. Di chalet ni habis kempis perut saya dibuatnya.

Esokannya pagi-pagi dah keluar beramai-mencari warung untuk bersarapan. Kebanyakan kedai masih ditutup sebab masih raya agaknya. Ada beberapa kedai sahaja yang buka. Tapi lauk pauk dah tak berapa meriah. Layankan sahajalah janji perut kenyang. Lepas sarapan lepak di chalet sahaja. Suami ambil kesempatan pergi mandi di laut. Kami pergi ke pantai juga tapi hanya bermain pasir di tepi pantai. Emir seronok betul bermain pasir. Aina pula geli bila kaki dia terkena pasir. Adik bongsu mulanya tak nak mandi laut tapi akhirnya masuk juga berendamw. Air tengah dalam memang seronoklah berendam.

Lepas tu kamipun bersiap-siap nak keluar dari chalet. Sebelum bertolak tu kami singgah beli keropok ikan di sebuah kedai berhampiran chalet. Tapi maaf cakaplah memang orang tu meniagapun tak ikhlas. Hampir semua keropok yang dijual dah lemau dan berbau macam dah lama atau expired. Packaging sahaja nampak baru siap expired date tahun 2016 lagi. Tapi bila makan memang tak boleh masuk mulut. Sedih. Membazir dalam MYR 30. Lain kali beli dekat pintu gerbang sempadan negeri. Ada deretan gerai kiri dan kanan jalan. Insya Allah di situ lagi berbaloi beli walaupun kena berpatah balik arah terengganu dari cherating.

Perjalanan lancar sebab hari tu hari sabtu. Kalau ahad mahu sesak dekat karak. Alhamdulillah..tercapai juga hajat nak jumpa atuk dan nenek di kampung. Kenduri di kelantan tak dapat pergipun tak apa sebab dorang akan buat lagi kenduri di KL. Cuma tak semeriah di Kelantan la kan. Oklah. Itu sahajalah cerita balik kampung kami.  Bai..

No comments:

Blog Pasal Shaklee lah~

Related Posts with Thumbnails

Dah menjadi sejarah~

Web Analytics