Followers

Friday, October 9, 2015

Balik kampung..episod 2

Dah macam drama pula ada episod ni kan. Alhamdulillah episod 1 cover cerita perjalanan ke kampung. Sampai sahaja di kampung, atuk dah ada di beranda rumah. Maklumlah rumah kampung waktu siang memang panas. Semua sedang menyejukkan diri di depan rumah. Berita tak berapa seronok kami dapat ialah mak demam. Mulanya ingat demam biasa. Lepas tu saya perasan tumit mak lebam dan ada air bisa keluar. Nampak ada buah rambutan, langsat dan tapai pulut terhidang maka itulah sebenarnya punca mak demam. Mak sakit diabetes. Tak boleh nak layan makanan manis banyak-banyak.

Sudahnya kami tak jadi nak ke Pasir Puteh. Mak ajak balik sebab tak larat dah nak duduk di tempat orang. Kalau ikut planning asal, keesokannya lepas solay jumaat nak bertolak ke kelantan. Tapi rancangan bertukar. Kami bertolak ke arah KL sebelum tengahari. Singgah di Cherating tidur semalaman. Kami sampai chalet betul-betul sebelum waktu zohor. Sempatlah suami pergi solat jumaat di masjid. Petang tu kami pergi lepak di pantai tapi tak lama sebab Emir mengamuk tak nak mandi laut. Adesss...tak merasalah mama lepak lama-lama di pantai. Terus bawa balik dianke chalet. Aina pula yang seronok berendam dengan babah dia. Tapi dia geli bila pijak pasir. Haha..

Malam tu kami pergi makan di restoran lip lap lip lap. Tak ingat nama restoran dia tapi suami minta air epal asamboi dapat air asamboi je sebab epal habis katanya. Ke sebab 'tak sempat'. Suami bagi gelaran tu sebab memanjang je tak sempat jawapan yang diberi bila hantar salah order. Saya minta
air neslo panas tapi dapat neslo o panas. Suami order 2 nasi goreng sebab kena share dengan Emir. Tapi dapat satu je sampai ke sudah. Mungkin sebab masih lagi dalam mood raya haji. Tu yang tak sempat memanjang. Kekurangan pekerja agaknya. Tapi nasi goreng semua sedap-sedap belaka. Air sahaja yang kureng sikit.

Oklah..part 2 setakat ni sahaja. Nanti sambung part 3 pula aka part akhir kot. Bai..

No comments:

Blog Pasal Shaklee lah~

Related Posts with Thumbnails

Dah menjadi sejarah~

Web Analytics