Followers

Sunday, August 9, 2015

Mati Itu Pasti

Salam semua..

Minggu ini memang minggu yang penuh dengan cerita sedih. Bermula pada selasa lalu di mana berlaku kes kematian di taska tempat saya hantar anak. Hari selasa tu saya memang ambil anak agak lewat. Dalam 6.50 petang tapi hari tu rasa pelik sikit sebab tak perlu nak beratur. Selalunya masa tu ramai parents sedang jemput anak-anak. Lepas itu staff pun tak ramai. Tapi masa tu tak adalah fikir bukan-bukan.

Esokannya hantar anak macam biasa tapi nampak macam sedikit lengang taska tu. Petang tu terdengarlah teacher berborak dengan 1 parent ni. Macam ada sesuatu yang saya tak tahu berlaku di taska. Saya ada tanya juga tapi teacher tak sedia nak cerita. Dia cuma cakap nanti akan tahu juga cerita sebenar. Sayapun bertanya pada kawan yang ada buka taska juga yang berhampiran dengan taska saya hantar anak.

Terbukalah cerita sebenar. Rupanya ada kejadian sedih berlaku mengakibatkan kematian. Esokannya husband hantar anak. Dia cuba nak minta penjelasan lanjut dari pihak taska pagi tu tapi tak berkesempatan.
Tengahari tu suamipun call. Teacher memang meluahkan perasaan sedih dan kecewanya atas apa yang berlaku. Memang kejadian itu tak disangka. Dan dia tak bercerita lanjut sebab masih dalam siasatan polis dan tak nak jadi fitnah.

Mula- mula memang terkejut dan risau dengan apa yang berlaku. Tapi memang tak ada pilihan. Taska ni track record dia bagus sejak zaman emir lagi. Rasa macam tak wajar untuk menghukum padahal benda tu berlaku disebabkan kemalangan. Lagi pula taska kawan saya tu pun dah penuh. Terpaksa relalah bertawakkal sahaja kepada Allah dengan menghantar anak di taska ini. Harap2 lepas ni teacher dan staff mengambil ikhtibar. Ramai juga parents yang masih percayakan taska ini lagi2 yang dah lama hantar anak ke situ.

Saya memang kenal allahyarham si kecil yang meninggal dunia tu. Teringat lagi senyum ceria dia dan juga ibunya suatu ketika dahulu. Al Fatihah dan salam takziah buat mereka sekeluarga. Aamin..

No comments:

Blog Pasal Shaklee lah~

Related Posts with Thumbnails

Dah menjadi sejarah~

Web Analytics