Followers

Saturday, August 22, 2015

Hujung minggu dan minggu terakhir..

Salam semua..

Semoga yang berkerjaya mesti dok tunggu hujung minggu setiap minggu kan. Kalau hari jumaat tu bukan main happy bekerja sebab esoknya dah nak cuti. Tapi bila Ahad petang or malam tu dah mula rasa lemah- lemah lemau sebab esok dah kena bersesak di jalan raya untuk pergi kerja. Samalah dengan saya. Walaupun hujung minggu tak pergi mana- mana pun. Hanya duduk melepak di rumah sahaja tapi memang rasa seronok lagi-lagi pada yang dah ada anak. Seronok melayan anak depan mata. Kalau boleh hari- hari nak macam tu kan.

Lagi seminggu sahaja tinggal untuk saya bergelar pekerja tempat lama. Minggu seterusnya saya dah mulakan tugas di tempat baru. Rasanya pengalaman pergi dan balik kerja akan kekal sama. Sebab company barupun masih di bangunan yang sama. Cuma suasana kerja memang berubah. Kalau dulu mungkin rakan-rakan banyak yang local. Di tempat baru ni banyak international worker. Boss baru saya nantipun bukan orang Malaysia.

Berharap saya mampu menyumbangkan bakti kepada company baru ni. Masa zaman study dulu nama company ni antara yang saya berangan juga untuk masuk. Alhamdulillah, Allah izinkan jua. Hujung minggu ini memang ada tugasan sebelum masuk kerja. Kena isi borang-borang dan scan copy maklumat diri dan keluarga. Hari bekerja memang tak berkesampatan untuk siapkan.

Minggu terakhir di company lama ni ingat nak minta izin boss untuk melawat tempat kerja lama di rawang. Company sama cuma branch dan business berbeza. Harap-harap dapat keizinan. Aamin..

No comments:

Blog Pasal Shaklee lah~

Related Posts with Thumbnails

Dah menjadi sejarah~

Web Analytics