Followers

Monday, June 9, 2014

Masa Depan

Salam semua.
Hari tu jobstreet ada bagi email minta kita public kan contact details setting sebab dorang nak combine kan setting tu. Sebelum ni saya choose limited contact details tapi lepas ni dorang nak remove yang tu. Hanya ada option either public or hide terus contact details. So, sayapun public kan lah details contact tu. Bila saya buat macam ada lah beberapa employer yang view details saya tu. Kebanyakannya consultant or agent. Setakat view sahaja kan. Apalah sangat. Memang tak berharappun sebab baru sahaja pindah kerja. Lagi pula sekarang ni ekonomi tengah tak cantik. Tak naklah ambil risiko kan. Eloklah kekal di tempat sekarang. Hehe.

Tup2 dapat call from agency inform kalau saya interested untuk cari kerja. Ada open vacancy for Material Planner tapi dekat PJ juga. Jauh sikit di Seksyen 16. Dengar PJ sahaja dah tawar hati. Kerja kat Damansara ni pun dah rasa jauh. Apatah lagi nak ke PJ sana. Aduh aduh. Akhirnya saya tolak secara lembut. Erm, bila fikir-fikir balik kalau ada offer dekat Rawang ke memang saya accept je kot. Just try my luck. Tapi kan dorang tak tahu saya pregnant. Kalau dorang tahu mesti dorang tak call. Betul tak? Haha. Selalunya employer prefer yang tak pregnant. Sebab kalo pregnant dah kena bagi maternity leave pula kan. Tak berbaloi kot. Lepas tu mungkin dorang fikir for long term. Pompuan ada anak kecil nanti mesti nak balik on time. Lepas tu mesti selalu cuti. Tapi tak semualah employer macam tu kan. Segelintir sahaja lagi2 kalau they experienced it once. Sabar je ka kan. Kerana nila setitik, habis rosak susu 1 belanga. 

Tapi in future memang kena fikir juga ke arah tu. Sebab dah beli rumah di Antara Gapi. Jauh tu kalau ulang alik ke Damansara. Tapi buat masa ini memang fikir nak fokus pada kerja sekarang. Gain as much experience as can. Lepas yu baru fikirkan semula. At least kena ada 2 years experience kan. Baru boleh fikir semula.

No comments:

Blog Pasal Shaklee lah~

Related Posts with Thumbnails

Dah menjadi sejarah~

Web Analytics