Followers

Friday, June 13, 2014

Emir masuk hospital

Assalamualakum wbt.

Pagi Nisfu Syaaban yang indah ini,  family kecil kami bangun di Wad Hospital. Hari keempat demam tak kebah juga semalam maka keputusannya ialah terus ke hospital. Demam Emir dikesan dj taska petang isnin. Kami cuba bagi ubat demam tapi kesannya sekejap sahaja. Esokan paginya suhu badan Emir kembali tinggi. Jadi kamipun ambil keputusan bawa ke klinik. Doktor cakap demam sebab tonsil. Memang teruklah tonsil dalam mulut. Patutlah makanpun tak lalu. Minumpun tak lalu juga. Doktorpun bagilah antiboitik, ubat demam dan ubat untuk kecutkan tonsil.

Baliklah kami dengan harapan agar Emir cepat sembuh. Esokannya demamnya datang dan pergi. Bila sudah bagi ubat, cergaslah sikit. Tsk sampai 4 jam dia dah mula lembik. Nak baring sahaja. Kasihan hai anak. Husband cakap kalau esokannya tak kebah juga dia akan cuti pula. Dan dia cakap nak hantar ke hospital terus. Nasib baiklah Allah bukakan pintu hati untuk terus ke hospital. Rupanya demam denggi. Itupun selepas buat blood test. Pagi ni dah masuk drip air yang ke dua dah. Harap cepat sembuh ye nak. Aminn...

Selasa saya MC. Rabu saya EL. Khamis suami EL. Jumaat saya EL. Huhu...deret semimggu punya jadual. Denggi selalunya ambil masa yang lama ke untuk pulih? Emir ke hospital dengan babahnya. Saya lepas kerja terus datang ke hospital. Tak bawa apa-apa bekalanpun. Oleh kerana air masuk ke badan Emir sepanjang masa, tak sedar tilam dah basah dek terkena kencing Emir. Mama yang tidur disebelah terkenalah tempias. Sekarang tunggulah babah balik bawa baju seluar baru. Sabar je lah nak oiii.. segalanya hanya untukmu sayang.

Pagi ni terus telan Vitalea, B Complex dan Vitamin C. Walau apapun berlaku, kandungan dan kesihatan tetap kena jaga juga kan. Shaklee pelengkap kesihatan kita. Jom hidup sihat bersama saya.

Ok tu je la cerita buat masa ni. Oh ya, kami di Hospital Tropicana Medical Center. Bila lagi gunanya takaful kalau tak sekarang kan? Kalau berminat nak joib takaful juga contactlah saya ok. Bai..

No comments:

Blog Pasal Shaklee lah~

Related Posts with Thumbnails

Dah menjadi sejarah~

Web Analytics