Followers

Saturday, June 28, 2014

Emir dah Sihat : Bil Hospital Takaful bayar

Salam..

Hari tu kan Emir masuk hospital. Lama jugalah dia di sana tau. Hari ke 6 baru dapat discharge. Ikutkan hari ke 5 dia dah beransur sihat. Result darahpun dah ok petang tu tapi doktor cakap esok pagi discharge. So, bermula petang tu Emir dah bebas dan tak perlu bergantung kepada drip. Bebaslah dia beraktiviti dalam bilik tu. Setiap sudut dalam wad tu dia nak ukur. Nasib baiklah sejak malam kedua di sana dapat wad single. Tak adalah risau sangat nak menjaga dia.

 Sepanjang 6 hari di hospital, makan tak putuslah. Makanan untuk Emir banyak. Emir pula hanya mahu makan bubur nasi sahaja. So, main dish tu saya dan suamilah makan. Selain itu, ada biskut/roti yang disedekahkan orang2 yang datang melawat. Makanannya pun nak cakap sedap tu tak adalah sedap sangat tapi boleh masuk tekak inipun dah cukup bagus. Saya memang sepanjang 6 hari tu tak ke mana-mana langsung. Duduklah menemani si kecil. Suami sahajalah yang banyak keluar masuk. Pergi kelaslah. Pergi balik rumah ambil stok pakaian dan makananlah.

Sepanjang 6 hari tu juga ramai saudara-mara yang datang melawat. Ada yang datang 2 kali lagi. Terima kasihlah kepada saudara-mara yang sudi datang menjenguk kami di hospital. Dimulakan dengan Abang Lut sekeluarga, Tokma Emir dan Ochu, Abang Yus sekeluarga, Mamalang Aida sekeluarga, Tok Ayah ,Ayahngah dan Maklong Yah, Maklong Ani sekelurga, Tok Ngah dan Wan Ngah, Ciklong Farah Hana, Ayah Uda, Kakbi dan anak2 dan Pak Long Amir. Memang tak hebahkan sangat kat semua orang pasal Emir ni. Kat FB pun tak update. Bila dah sembuh dan dah nak discharge barulah update kat FB. Setakat saudara-mara sahajalah yang tahu.

Hari Selasa dah boleh discharge sejak pukul 9 pagi lagi. Tapi procedure nak kira bil dan juga berurusan dengan insuran ambil masa sikit. So, pukul 1 baru selesai. Alhamdulillah, bukan main ceria lagi Emir dapat keluar jalan-jalan. Maklumlah dah lama terperap di hospital. Kos yang ditanggung insuran semasa kami di hospital tu dalam RM4.2 k kalau tak silap. Nasib baik ada insurans boleh coverkan. So, kawan-kawan yang belum ada beli insurans tu bolehlah hubungi suami saya,

Insha Allah Bil hospital, semuanya takaful bayarkan.Tanpa takaful simpanan anda untuk anak itulah yang mungkin akan menjadi mangsa. Tergamakkah anda?Jika anda katakan syarikat akan biaya, anda nilaikan sendiri. Adakah cukup nilainya dan adakah anda yakin syarikat akan terus biaya jika ditakdirkan suatu hari anda jatuh sakit dan tidak mampu berkerja? Berikanlah yang terbaik untuk anak anda. Mulakanlah dari hanya RM150 sebulan dengan coverage minima RM50k setahun.

Fawzan Aziz (Fawzan) - suami saya
RFS Consultant
Muqmeen Group
PruBSN Takaful.
0122329342

No comments:

Blog Pasal Shaklee lah~

Related Posts with Thumbnails

Dah menjadi sejarah~

Web Analytics