Followers

Monday, July 15, 2013

Diari Ramadhan Ibu Menyusu 1 : Supplement #

Salam korang..

Lately, saya selalu mengalami masalah keletihan. Tidur mesti nak banyak. Kalau tidur malam pukul 10 malam, bangun sahur pukul 5. Mesti nak tidur semula sebelum bangun semula untuk subuh dan bersiap ke tempat kerja pada pukul 6.30 pagi. Sangat tak bagus kan di bulan puasa yang mulia inipun masih tak dapat nak buangkan habit itu.

Lagi bertambah seronok tidur bila si kecilpun tak bangun awal. Selalunya bila dah siap sedia untuk keluar barulah dia bangun. Itupun jenuhlah dikejutkan. Pukul 7.15 selalunya dia bangun. Lepas siapkan dia, layan dia tengok Upin Ipin sekejap dalam pukul 7.30 baru keluar. Sampai taska dalam pukul 7.50 - 7.55 pagi bergantung kepada keadaan trafik/ traiffic light. Dan lepas itu terus pergi kerja dan Alhamdulillah tak pernah lewat dari pukul 8.30.

Kerja kadang-kadang tu tak berapa perah tenaga sangat tapi bila sampai masa kena pergi meeting, kena prepare itu ini dan kena communicate dengan orang di merata tempat memang perah tenaga sungguh. Di tambah pula dengan amanat sebagai ibu untuk fully breastfeed anak sampai usianya 2 tahun nanti (insyaAllah), sekurang-kurangnya 2 kali kena bakar kira-kira 500 kalori setiap kali sehari.

Dah amalkan supplement Shaklee seperti Vita lea, Ostematrix, ESP dan AlFalfa dan Performance Drink tapi biasanya di awal pagi tenaga ok. Bila menjelang tengahari, mata dah mula rasa nak kena gam dan rasa lemah satu badan. Dan bila beransur petang rasa itu makin hilang dan rasa bertenaga semula. Normal kot kitaran begitu di bulan puasa ini kan? Adakah korangpun alami perkara yang sama. Ada tips lain tak untuk buat badan sentiasa bertenaga sepanjang hari berpuasa?

Oh ya, pengambilan air sepanjang waktu berbuka sehingga waktu sahur memang dah cukup banyak.So, tak ada masalah dengan air kurang. Penghasilan susupun ok. Alhamdulillah lebih kurang sama macam sebelum berpuasa.

No comments:

Blog Pasal Shaklee lah~

Related Posts with Thumbnails

Dah menjadi sejarah~

Web Analytics