Followers

Tuesday, November 20, 2012

Doa buat saudara kita di Palestin

Salam korang.

Di saat ini, saudara kita di Gaza sedang bertarung nyawa di sana. Sangat sedih melihat orang awam yang tidak berdosa diseksa, dibunuh oleh rejim zionis, israel laknatullah lagi-lagi anak-anak yang masih kecil.












Kanak-kanak Palestin Ini Kembali Penciptanya Dalam Senyuman... 
“Sayangku, kau masih mampu tersenyum saat kematian menjemputmu. Ya, kau tersenyum kerana melihat tempatmu di syurga. Bahagialah kau di sana”- Imam Muda Hassan
(Sumber: Facebook)-Sumber dari MyNewsHub.

 Lihat sahaja gambar si kecil yang terkorban di atas. Tersenyum saat dia kembali kepadaNya. Ramai lagi yang sepertinya. Saya ralat sebab tak mampu nak membantu tetapi setiap kali lepas solat saya pasti titipkan doa agar bumi Palestin dibebaskan daripada rejim israel laknatullah.

Dipetik daripada komen di entry sama di MyNewsHub, saya terpanggil untuk berkongsi kata-kata doa di bawah ini untuk mereka di sana.

✿~✿ TAKBIR!!! Allahuakhbar!!! ✿~✿

Kita tidak pertaruhkan nyawa disini, tapi mereka menanti DOA kita untuk KEMENANGAN ISLAM!!!! TOlonglah! Tolonglah! Tolonglah!!

✿~✿ kami bersama rakyat GAZA....✿~✿

Ya Allah,Kau berilah kekuatan dan kesabaran kepada saudara kami di Gaza..Kau lontarkanlah
didalam dada saudara kami keberanian Saidina Umar Al-Khatab,kehebatan
Khalid Al-Walid dan kemenangan Salahuddin Al-Ayubi...Kau lontarkan
ketakutan didada musuh kami sehingga mereka berlari katakutan...
 Sama-sama kita berdoa setulus hati selepas solat fardhu. Nak menghunus senjata tidak mampu. Nak memberi bantuan dan sokongan moral tak kesampaian. Hanya ini sahajalah bantuan terpantas yang mampu kita buat. Lagi satu selagi israel laknatullah tidak menghentikan serangan, boikotlah barangan mereka. Paling utama ialah McDonalds. Jom pakat boikot makan McD ok.


1 comment:

Raf said...

SEGMEN!

KIta tak mampu nak bantu mereka... tiada makanan disuap kepada mereka... tiada tenaga disalurkan mengalahkan Israel.. Kita cuma.. Cuma.. blogger.. sekurang-kurangnya gunalah cara kita..

http://apit555.blogspot.com/2012/11/kempen-doa-buat-saudara-palestin.html

Blog Pasal Shaklee lah~

Related Posts with Thumbnails

Dah menjadi sejarah~

Web Analytics