Followers

Saturday, November 1, 2014

Hari-hari terakhir cuti bersalin

Lebih kurang seminggu lagi sahaja baki cuti bersalin. Setakat ini memang tak ke mana-mana lah. Dengan encik suami outstation sampai bulan 12 nanti. Dengan anak yang dah masuk 2 ni. Nak berjalan- jalanpun payah. Lagipun si abangpun masih lagi belum pandai nak ikut arahan. Kalau dilepas mesti menggagau nak kejar. Adik takpe boleh kendong guna carrier je. Tapi jenuh juga nak mengejar dan mengawal si abang sambil mengendong adik kan. Lainlah ada peneman aka encik suami di sisi.

Sudahnya cuti dihabiskan sahaja menghadap anak dan mantapkan skill memasak. Masalahnya masak lauk pauk biasa je. Tak ada peningkatan pun. Sabar sahajalah. Resepi bukan main lagi banyak share di FB. Konon2 masa inilah boleh buat tapi non hado. Tak ada kudrat pula nak membeli belah bahan2 di pasaraya. Masak sajalah lauk2 dengan bahan2 sedia ada atau yang ayah beli. .

Ingat nak hantar Aina ke taska awal 2 hari untuk test. Tapi call teacher tak ada reply. Ermmm..tak tahu macam mana lagi nak bagitahu pihak taska. Ingat nak redah je hantar lepas balik ke Selayang minggu depan. Mula2 target nak hantar khamis dan jumaat. So, rabu dah kena balik selayang lah. Tapi disebabkan kakakku balik dari trip ke Taiwan hari Rabu maka ku anjakkan ke khamis. Boleh je kot hantar Aina hari jumaat dan isnin. Selasa ada check up pula. Tak boleh nak hantar.

Dan bermula rabu tu dah kena kuat semangat memulakan tugas. Ya Allah berikanku kekuatan. Berikanku kemudahan dalam menyelesaikan kerja2 di pejabat. Ku mohon agar dipermudahkan untuk ku curi masa mengepam untuk kumpul stok susu dan juga balik on time. Lagi2 sepanjang tempoh suamiku outstation.

No comments:

Blog Pasal Shaklee lah~

Related Posts with Thumbnails

Dah menjadi sejarah~

Web Analytics