Followers

Thursday, February 20, 2014

Silap bagi Order pulak

Salam korang..

Hari ini punya cerita. Saya sekarang ini memang tak 'lalu' nak tapau nasi berlauk untuk lunch. Jadi, sayapun order yang goreng-goreng sahaja daripada makcik. Hari pertama punya order ialah nasi goreng kampung kosong ikan bilis lebih. Saya order masa pukul 9 pagi. Minta hantarkan ke meja office pukul 12. Tapi end up dengan saya pergi collect sendiri nasi sebab call tak berjawab. Takut depa lupa order saya. Nasi boleh telan dengan jayanya tapi petang sikit, ada 'muntah' sikit. Tak tahu apa dalam tu yang buat perut tak selesa.

Esokannya, order pula Mee Bandung. Orderpun pukul 11. Saya cakap nak collect pukul 12. Yang ni berjalan lancar seperti yang dirancang. Tapi, sebab dia bubuh telur dalam kuah bandung ni, rasanya memang lari habis. Tak sedap. Nasib baik dapat juga telan suku bungkus. Lebihannya saya bawa balik rumah. Tapi tak tahulah ada yang sudi makan ke tidak. Sebab saya memang tak boleh masuk tekak dah.

Hari ketiga merangkap hari ini kejadiannya haru sedikit. Silap saya juga tak confirm betul-betul. Pagi masa beli sarapan saya dah kawtim dengan Kakak kantin nak Maggi Goreng kosong pedas. Dengan yakinnya pukul 12 saya turun collect order. Saya memang konfiden habis. Tak check pula apa dalam bungkusan polistrin. Kakak kantinpun yakin juga. Tak mintapun saya check dahulu apa isi dalam tu. Sayapun naik office dan letak bungkusan ke tepi. Kena tunggu 12.30 baru boleh makan.

Tepat 12.30 sayapun dah 'bersila' depan rezeki. Buka tutup polistrin, saya terkejut. Aik, macam mana Maggi Goreng boleh bertukar menjadi nasi kosong + sambal ayam + telur dadar. Aiyoo, adalah 'manusia' yang tersalah ambil polistrin tadi. Huhu, sabar sahajalah. Saya memang tak boleh bau langsung. Terus tutup dan hantar bungkusan itu ke kantin semula. Muka memang tak tahan nak marah tapi bukan salah kakak kantinpun. Salah diri sendiri juga. Kalau check awal-awal mesti kakak kantin boleh sediakan yang baru dan dan tu juga. Pukul 12.30 tengah peak. Orang beratur panjang nak bayar makanan. So, saya calm down dan naik office. Tunggu pukul 1 baru turun dengan muka manis minta buatkan Maggi Goreng juga. Haha..Endingnya saya dapat juga makan Maggi Goreng pukul 1.35 petang. Masa itu waktu rehat dah tamat tapi saya baru nak lunch. Sabar sahajalah.

No comments:

Blog Pasal Shaklee lah~

Related Posts with Thumbnails

Dah menjadi sejarah~

Web Analytics