Followers

Friday, February 14, 2014

Pengalaman kena 'Masuk Air'.

Salam,

Semalam MC. Pergi klinik doktor cadangkan 'masuk air'. Dapatlah 2 botol. Sejam lebih terbaring kat katil. Nasib baik bukan kat hospital. Kalau tak merasalah kena warded. Doktor cakap 'masuk air' ini untuk segarkan badan yang lemah gemalai. Yang asyik nak terbaring sahaja satu kerjapun tak jalan. Gitulah kekdahnya. Bila dah masuk air tu barulah segar sedikit.

Baru teringat yang sepanjang hari tu hanya makan 2 keping roti sapu nutella dan milo 'ais'. Ya, tekak ini sekarang hanya nak air yang sejuk berais sahaja. Kalau minum air panas memang tak feel lah. Lepas memang cerewet pasal makan. Kalau tak sedap di tekak, memang tolak ke tepi sahaja. Itupun makan pukul 9 pagi. Tengahari pula telah limau mandarin lebihan raya cina sebelum lembik dan tertidur sampai petang. Masa sampai klinikpun dah pukul 3 lebih dah.

Habis urusan di klinik pukul 5.15 petang. Terus ajak husband makan kek di Secret Recipe. Kek Indulgance sepotong kongsi 2 orang. Lepas itu saya hadap Choc Ice Blended. Tak cukup dengan itu sempat pergi tapau set burger Whopper kat Burger King. Sejak 2 menjak ni Burger King memang nampak sedap sahaja. Yang buat potong selera cuma the pickles dalam burger tu sahaja. Wajib buanglah pickles kalau nak nikmatinya kan. Kira set Burger King tu dah jadi macam Lunch + Dinner kitoranglah pada hari itu.

Singgah ke taska menjemput anak bujang kesayangan sebelum terus balik rumah. Asarpun dah hujung-hujung nyawa. Ye la pukul 6.50 petang baru sampai rumah. Nasib baiklah Maghrib sekarang lambat. Huhu. Tak bagus, tak bagus. Malam itu memang lepak kat bilik sahaja sambil layan cerita The Holiday. At last, saya seorang sahaja yang layan filem tu sampai habis. Husband dan anak dah surrender awal.

p/s : sekali masuk air kena charge RM90. Memikirkan lama lagi nak guna kad medical tu maka saya jumpa satu penyelesaian yang lebih jimat. Kad Medical company ada accumulated limit untuk sefamily setahun. Kalau dah sampai limit, kena tunggu tahun depan pula baru boleh gunakan balik. Minumlah Performance Drink Shaklee untuk mengekalkan bendalir dalam badan dan mencegah dehidrated. Murah sahaja harganya. PM saya untuk harga jimat. Sesuai untuk para atlit, orang yang tak suka minum air kosong banyak-banyak dan juga yang ada masalah dehidration akibat cirit-birit atau muntah-muntah. Ibu-ibu mengandungpun digalakkan ambil untuk mengekalkan tenaga walaupun sedang mabuk mengandung.



No comments:

Blog Pasal Shaklee lah~

Related Posts with Thumbnails

Dah menjadi sejarah~

Web Analytics