Followers

Monday, October 29, 2012

New Job

Salam korang..

Masuk hari ini sudah seminggu saya meniggalkan dunia kerja di PJ. Bermakna seminggu jugalah saya memulakan hidup baru di Rawang. Yeah, sememangnya segalanya nampak begitu asing tetapi saya cuba sedaya upaya sekuat tenaga untuk 'cope' dengan suasana kerja baru yang jauh lebih mencabar berbanding dahulu. Setiap hari saya berdoa agar dipermudahkan urusan kerja saya di tempat baru ini.

Sesekali rindu juga dengan kerja yang lama tetapi tiada apa yang boleh buat saya berpatah balik ke sana. Di sini segalanya ada. Malah syukur ke hadrat illahi bila mana bekerja dengan syarikat milik orang tempatan maka mereka lebih memahami. Bila raya, mana-mana yang akan menyambut perayaan akan diberikan gaji secara advance.  Semua cuti yang diisytiharkan oleh kerajaan negeri Selangor diambil. Tidak perlu diganti pada hari lain. So, cuti memang boleh dikatakan 'mewah'.

Tapi, semua itu harus ada galang gantinya, bila mana kerja berlandaskan 'target'. As long as capai target, tak perlulah OT. Tapi, bilamana kerja belum capai target, kenalah OT untuk siapkan. OT percumalah kan. Colleague di sini juga amat-amat friendly. Harap-harap saya mampu menjadi pekerja yang cemerlang dan bertahan di sini selagi mampu.

Ok lah. Itu sahaja update saya kali ini daripada tempat baru.
Best sebab di sini boleh update blog.
=)
Bai!

No comments:

Blog Pasal Shaklee lah~

Related Posts with Thumbnails

Dah menjadi sejarah~

Web Analytics