Followers

Tuesday, April 19, 2005

Birthday aku..Part 2

Aku membuka mata yang masih lagi layu..
Aku ambil handset kat tepi bantal..
Aku ushar nombor yang tertera di skrin.
10.27..

Alamak..Asal lewat sangat aku bangun ni..
Dah lar nak keluar beli stok kul 11.00 ni..

Nanapun masih lena diulit mimpi.
Aku terus capai baldi..
Tuala..
Terus gi mandi.
Sib baik tak der orang mandi..
Kalo tak kena beratur lar jawabnya.
Ye lar..
Bilik mandi ada 2 jer..
Penah sekali tu aku lambat nak ke kelas sebab masalah ni lar..
Waktu kritikal antara kul 7.30 sampai kul 8.30..
Sebab kelas start kul 9..
Bengkel..

Abis jer mandi..
Nana dah masuk bilik mandi sebelah..
Sib baik dia tahu bangun sendiri.
Tadi gelabah sangat sampai lupa nak bangunkan Nana..

Aku nak pakai baju apa ni..
Takkan nak pakai baju pi bengkel..
Nak gosok bajupun dah tak sempat.
Akuushar lar dalam almari tu.
Sib baik ada baju ala2 punjabi lengan yang dah siap bergosok..
Akupun sambar jer baju tu..

Alamak..
Beg aku kat Farah..Aku nak pakai beg apa hari ni..
sling bag kaler jeans jer lar ayng ada..
Pakai jer lar..
Takat nak letak wallet ngan handset..

Tepat kul 11.20..
Kitorangpun bertolak ar naik teksi.
Aku mesti kena du kdepan sebab diorang sumer kecik2..
Hmm..
Sampai jer kat JJ Mai pi anta filem untuk dicuci..
Pastu kitorang naik atas..
Kalo aku cakap jer Farah jer layan..
Yang 2 orang tu senyap jer..
Diorang marah kat aku kot..
Takper ar..
Akupun buat bodoh jer..
Memang selalupun diorang senyap.
Tapi aku tak pikir apa melainkan
Aku ada wat salah ngan diorang jer..
Takper ar..
Balik nanti aku tanya ar..
Kalo aku salah,Aku minta maaflah..

Pastu aku kata aku nak cari A4 paper..
Nana ngan Mai gi ushar kasut.
Farah lak aku tak tau gi mana..
A4 paper dia kena beli dalam kuantiti besar..
Malaslah..
Aku gi lar ushar adiah besday untuk Aida.
Aku cari punyer cari samapi tak sedar dah agak lama aku bertapa kat situ.
Akupun blah dan trycari diorang kat tempat makanan tapi tak jumpa.
Aku try call Farah tapi error in connection..
Asal ni..Diorang gi toilet ker apa?
Akupun try cari lagi..
Aku call balik..
Rupanya diorang kat tempat telur ayam..

Aku gi la kat diorang.
Habis jer kitorang gi tempat sayur..
Aku minta permission nak gi jalan jab..
Cari stok aku..

Tetiber jumpa Muhsin.
Dari semalam lagi aku memang nak jumpa dier..
Pasal Projek Bengkel.
Akupun amik n.phone dier..

Pastu kitorang bayar..
Abis jer..
Diorang ni semua jalan2.
Aku ingatkan sebab nak tunggu gambar siap kul 2.
Aku ikut la diorang masuk kedai keluar kedai..
Masuk MPH..
Pastu tetiber jer diorang ajak makan..
Akupun bab makan ni memang takkan tolak.
Lagipun dari pagi tak terisi.
Memang lapar la kan.

Pastu tetiber jer Nana kater nak jumpa member dier..
Muka memasing dah berubah..
Asal aku tak tau dier nak jumpa kawan dier..
Musykil gak..
Saper kawan dier tu?
Aku da pikir Am yang turun Jb semata2 nak jumpa Nana..

Farah lak ajak makan KFC..
KFC kat Tman U sebab tak ramai.
Memang betulpun.
kitorangpun kuar lar ikut pintu dekat ngan MPH.
Nana lak gi jumper member dier dulu.
Dier kata tunggu dier dulu.
Jangan order..

Memula saya ajak diorang masukdalam pastu kuar lalu ikut jejantas.
Diorang tak nak..
Leceh..
Memang betulpun.
Jauh..
Kalo turun kat luar pastu naik jejantas dekat sikit.

Sampai jer KFC..
Sayapun apalagi sibuk la memikir..
Membuat andaian siapa lar kawan Nana tu..
Saya agak Am lar yang datang..
Diorang tak banyak citer..
Senyap jer..
Asyik cakap lapar jer..
Pastu Nana bagi mesej cakap dah ada kat bawah..
Mai ngan Farah tetiber jer bertengkar sesama sediri..
Saper nak stay?
Saper nak turun pesan..?
Lama gak ..
Tapi biasa ar diorang..

Last2 Farah turun ngan aku.
Asal Farah ni jalan lembab sangat.
Siap main2 handset lagi tengah turun tangga
Penat kot..

Sampai bawah jer Nana dah standby..
Pastu pesan lar makanan sekali ngan member Nana yang tak sampai lagi.
Katanya nak beli barang sikit..

Pastu ..
Anda nak tau kesudahan cerita ini..
Apakah sebenarnya yang berlaku..
Persoalan ni akan terjawab dalam blog saya yang akan datang...
Tunggu..

No comments:

Blog Pasal Shaklee lah~

Related Posts with Thumbnails

Dah menjadi sejarah~

Web Analytics