Followers

Wednesday, April 20, 2005

Birthday Aku Part 3

Hai...
Bertemu lagi..
Kan aku kata nak sambung citer menarik sebelum ni..
So apalagi..
Bacalah.Jangan malu2
Sambungannya begini..

Punyalah celaru time tempah makanan tu..
Memula tempah satu set ayam 2 ketul(SA2K) ngan set zinger burger satu..
Pastu tetiber jadi 2 SA2K..Pastu Farahpun nak SA2K..
Jadi 3 SA2K..
Tetiber teringat lak Mai kat atas ..
Nak SA2K gak..
Hmm..kalo pesan terus 4 SA2K kan ke senang..
Ni susah2 jer nak pesan 2,3 kali..
Kakak yang amik order tu pun dah pening kepala..
Sian lak aku nengoknya..

Aku ingatkan nak bayarkan tuk semua lu sebab nak pecah lima puluh..
Tapi Farah tak bagi..
Dia kaat Nana bayar lu..
Takper ar..
Bukan aper..
Selama ni aku yang selalu dahulukan duit aku..
So,tetiber jer ringan jer tangan ni nak ulur duit kat cashier..

Lepas dah bayar tu.
Aku bawak satu dulang ..
Farah lak bawak lagi satu dulang..
Sebab Nana tengah bawak barang..
Tak leh nak angkat dulang tu..

Bawak la pelan2 naik atas..
Mana leh lelaju..
Nanti tangga yang dapat makan..
Akupun beria-rialahkan minta susun barang kat tepi sebab kawan Nana nak join makan..
Nanti tak muat lak meja tu..
Memula Nana duk sebelah aku..
Depan dia kosong..
Aku agak untuk kawan dier duduk..
Meja sebelah aku ni ada SA2K.
Zinger burger ada kat setentang ngan Nana..
Aik..!
Tadi aku rasa Nana yang order Zinger..n member Nana order SA2K..
Asal tetiber Nana amik SA2K..?
Sudah tukarkah?
Musykil2..

Tetiber jer ada seseorang yang amat aku kenali muncul
Tak berkelip mata aku memandangnya..
Kat tangan mamat tu ada sesuatu..macam kotak kek..
Tetiber dier gi meja kami..

Punyer la terkejut..
Masih keliru.
Kenapa dier muncul?
Siap bawak kek lagi..
Mna dier tahu aku ngan dak2 ni kat sini..

Tetiber dier duduk sebelah aku..
Aik,biler plak la Nana pindah tempat duduk ni..?
Diorangpun jerit 'Hepi Besday ' sambil kasi satu kad..
Siap suruh aku baca dengan kuat depan diorang..
Time aku baru benar2 mengerti..
Baru sedar dari mimpi..

Rupanya..
Semua ni adalah lakonan semata-mata..
Starting besday aku lagi diorang dah jadi pelakon..
Siapa mastermind???
Roommate aku sendiri..
Dalam diam2 berjaya memperdayakan aku.
Langsung aku tak menduga..
Putera Kayangan yang duk sebelah aku ni pun turut terlibat dalam komplot ni..

2 minggu mereka mengatur strategi untuk mengenakan aku sempena besday aku..
Dulu time besday JetLyn..
Lewat sehari.
Ngan aku diorang lewatkan seminggu..
Aku punyalah sedih..
Betul2 confident yang diorang dah lupa besday aku.
Betul2 terasa biler diorang tak pedulikan besday aku..

Dah la aku mengadu kat Putera Kayangan
Rupanya diapun terlibat sama..
Punya la malu kalo dikenangkan semula..
Memang aku muram masa tu..
Aku wat muka sedih..
Ayat2 kecewa.
Kat depan Puera Kayangan..
Dier lak leh kater..
Mungkin kawan2 aku sibuk..
Atau mungkin diorang ingat bulan 5 ker?
Atau memang diorang terlupa..
Aku tau mesti dier ketawa besar lepas balik dari keluar ngan aku hari tu..
Biler dier baca blog aku yang sebelum ni mesti lagi besar gelak dier kan..
Kalo aku jadi dier pun aku gelihati..

Sib baik dier tak buat2 lupa besday aku..
Hmm,
Kalo diapun lupa..
Nampak sangat lar aku ni memang tak best..
Tak penting..
Mesti aku merajuk panjang..
Kalo tidak Putera Kayangan tak nak bagi hadiah besday awal..
Dia merancang nak bagi hari pembingkaran rahsia.
Tapi..
Aku lar yang mendesak dier..
Aku kater kalo dier bagi esoknyapun
Dah bukan adiah besday namanya..
Sebab besday sehari jer.
Lagipun aku nak ubati kelukaan sebenarnya..
Sekurang-kurangnya adalah satu adiah untuk besday aku..

Tak sangka pandai tul diorang berlakon...
Memang leh pegang award lah..
tapi..
Memang muka diorangpun nampak penat..
Macam2 diorang buat untuk menjayakan rancangan ini..
Banyak duit dah abis..
Waktu tidopun terbatas..
Banyak tenaga dikeluarkan..
Ye ar..
Nak berlakon bukan senang..
Nak buat kad yang diorang suruh aku baca tu pun
Terpaksa tido kul 4 pagi..

Nana..
Dari hari besday aku
Tak banyak cakap..
Kalo nak cakappun benda penting ..

Mai ngan Farah..
Memang jarang ar lepak bilik kitorang..
Sibuk lar..
Penat lar..
nak makan punsanggup turun Pesta Konvo..

Farahpun kater..
Mustahil lar kalo best friend sendiri leh lupa besday..
Dier catit semua tarikh besday kitorang bertiga dalam diari..
Semua ingat..
Cuma diorang nak sambut dengan cara lain.
Sebab tu tetiber muncul idea nih..

Sian lak kat diorang.
Aku lak pikir negatif jer..
Tak patut tul..
Diorang buat semua ni semata-mata kerana sayang sangat kat aku..
Tak sangka aku ni istimewa gak bagi diorang..
Aku terharu sangat..
Sib baik aku tak nangis.
Kalo tak malu jer..
Nangis depan Putera Kayangan..
Farahpun melarang aku nangis..

Sebenarnya best gak ada kawan baik ni..
Dah la memahami..
Sayang kat kiter..
Ambil berat pasal kiter..
Sentiasa memikirkan yang terbaik untuk kita.
Pertama kali aku menyambut besday telah meninggalkan kenangan yang sangat manis....
Walaupun sebelum manis tu ada pahitnya..
Tapi yang manis tu berjaya menenggelamkan yang pahit..

Antara Pahit dan Manis..
Itulah tajuk filem yang mereka lakonkan dihadapan aku..
Selama seminggu..
Sutradaranya Nana..
Penulis skrip Nana ngan Mai..
Pelakon utama Nana ngan Mai..
Pelakon lelaki Putera Kayangan.
Pelakon pembantu Farah..
Penontonnya..Aku..
Sesuai tul lar tajuk tu..
Akanku simpan kenangan indah ini dalam sanubariku.

Terima kasih sahabatku..
Farah,Nana,Mai..
Terima kasih Putera Kayangan...
Atas hadiah yang tadak ternilai ini..

No comments:

Blog Pasal Shaklee lah~

Related Posts with Thumbnails

Dah menjadi sejarah~

Web Analytics