Followers

Sunday, September 14, 2014

2nd child

Salam semua.
Alhamdulillah syukur. Saya selamat melahirkan anak perempuan pada hari sabtu, 13.09.2014. Syukur kerana dipermudahkan segala urusan kelahiran di hospital.

Mula sakit sejak tengah malam membawa ke awal pagi. Lepas subuh baru yakin yang saya memang dah sakit nak bersalin. Bertahan lagi sampai pukul 9 pagi. Sarapan nasi lemak lauk sambal kerang. Pukul 9.30 baru pergi hospital. Emir tinggal di rumah. Alahai rindu pula anak bujang tu. 2 hari dah tak jumpa.

Sampai di hospital terus register di Dewan Bersalin. Lepas ITU terus check contraction Dan bukaan rahim. Rupanya day bukaan penuh dah. Baby dah ready until keluar. Terus diorang tolak saya ke Labour Room. Dalam labour room, dorang check lagi sekali. Bila Suami says masuk dan semua dah ready, sayapun disuruh teran bila ada contraction.

Alhamdulillah. Tiga kali teran dalam 1 contraction, baby pun keluar. Mula2 kepala duly keluar. Lepas itu saya diminta teran sekali lagi untuk keluarkan badan pula. Lepas itu uri pula keluar. Alhamdulillah tapi segalanya belum lagi berakhir. Kena jahit pula. Saya kena 2 jahitan. Sikit kali ini sebab tak kena gunting. Dulu masa Emir kena 5 jahitan juga. Fuhhh..

OK. Nanti update lagi. Bai

No comments:

Blog Pasal Shaklee lah~

Related Posts with Thumbnails

Dah menjadi sejarah~

Web Analytics