Followers

Friday, September 6, 2013

Emir Ikhwan diserang cacar air

Assalam korang..

Kami tak perasanpun yang Emir terkena cacar air sehinggalah petang rabu itu bila ambil Emir di taska, bintik-bintik merah dah mula merebak ke satu badan. Alkisahnya, isnin hari tu saya perasan yang hidungnya seperti ada kesan merah. Masa itu ingatkan dia tercakar dengan kuku sendiri. Hidungnya jadi berair masa hari Selasa. Esok paginya, naik lagi bintik merah di sideburn kiri. Ada 2 bintik merah yang menggelembung. Kena gigit nyamuk mungkin. Itulah yang saya fikirkan masa itu.

Balik sahaja dari taska petang itu taska inform yang Emir mungkin terkena cacar air. Dah penuh bintik-bintik merah naik sampai ke kulit kepala dan perut. Petang itu juga saya kejarkan Emir ke klinik panel kami di Taman Melati. Doktor mengesahkan yang Emir memang betul-betul terkena cacar air atau bahasa biasanya kita guna 'chicken pox'. Dugaan untuk kami sekeluarga setelah kami diduga dengan kenaikan harga petrol sebelum itu.

Hari ini Emir masih lagi dalam kategori tidak sihat. Bintik-bintik merah makin banyak di badan. Alhamdulillah, dia meragam juga tapi tak kerap. Tapi, selera makannya berkurang secara mendadak. Langsung tak mahu menjamah nasi. Biskut pun dia makan sedikit sahaja. Susu ibu sahajalah yang dia mahu. Alhamdulillah syukur kerana masih ada rezeki Emir untuk minum susu ibu.

Hujung minggu ini kalau ikutkan perancangan nak tidur semalam di Puchong. Tapi mungkin terpaksa cancel kot. Pergi hari ahad sahajalah. Nak bercuti di sana lama-lama pun tak boleh sebab mak kena jaga Aliya. Aliya belum kena lagi chicken pox. Takut pula berjangkit dengan Emir nanti.


No comments:

Blog Pasal Shaklee lah~

Related Posts with Thumbnails

Dah menjadi sejarah~

Web Analytics