Followers

Wednesday, September 11, 2013

Awal 1 Jam,kak..

Salam korang..

Setelah hampir seminggu bercuti, akhirnya hari ini dapat juga masuk kerja walaupun tak berapa dapat kerja sangat. Sebabnya lappy kerja saya koma. Windows failure katanya. Kebetulan pula minggu ini IT Support tak turun langsung ke Rawang ni. Haih la. Buat kerja pakai excel boleh lah tapi kalau nak buat kerja pakai software lain tiada pula dalam lappy sendiri ni.

Mulanya bersemangat juga nak download software kerja tu masuk ke lappy sendiri ini tapi oleh kerana internet di office ni slow plus dia block sharing file/folder punya server maka tak guna jugalah kan nak download-download. Setengah hari ni habis begitu sahaja sebab gigih bebenor nak mencari free download software. Lepas itu boleh pula tertinggal handphone di rumah. Lagi satu perkara yang buat hari ni kurang bersemangat.

Dah la lappy ni time setting ikut negara jepun. Awal 1 jam. Jadinya tadi pukul 11.15 dah turun kantin pergi tapau makanan. Pelik lah juga kenapa makanan tak berhidang lagi dalam tray. Tapi dalam pelik-pelik itu minta juga kakak-kakak kantin hidangkan juga untuk kupilih-pilih. Dorang cakap kenapa turun awal? Pelik juga dengan soalan dorang tapi dengan yakin kujawab. Saya cakap kantin yang lambat sebab mati-mati saya ingat dah pukul 12.15. Biasanya pukul 12 saya pergi tapau. Kiranya dok rasa hari ni dah lambat pergi tapau la.

Naik office sahaja, officemate yang duk sebelah meja tegur. Dia kata awalnya tapau nasi. Masa itu masih yakin lagi yang rehat dah semakin hampir. Lepas itu dia jawab yang masa itu baru pukul 11.30. Eh, baru perasan. Check jam lappy dan betulkan time zone nya kepada KL. Huhu..

Sudahnya 1 jam lepas tapau baru boleh makan. Dan disebabkan tadi turun tapau awal sangat tak dapatlah den makan sayur sebab sayur kan masak lambat sikit. Huhu. Hancur diet hari ni. Ok bai!


No comments:

Blog Pasal Shaklee lah~

Related Posts with Thumbnails

Dah menjadi sejarah~

Web Analytics