Followers

Friday, September 14, 2012

Anniversary 4 years | Jepun punya cerita

 

Salam korang..

 

Fuh, lately kehidupan di tempat kerja dan di rumah amatlah sibuk. Sampai blog dan facebook macam kena ‘tinggal’ sahaja. Tup tup hari ini hari jumaat sudah. Dan esok akan bermula cuti 3 hari saya (Saya je la cuti 3 hari. Suami cuti 2 hari sahaja). InsyaAllah ada cerita menarik yang akan kongsikan di sini minggu depan. Sekarang tak confirm lagi. Nanti bila dah sahih baru boleh beritahu. Semoga segalanya berjalan lancar. Heh~

 

Minggu ini rasa cemburu pada kawan-kawan dan suami yang akan merasa ke Jepun dalam masa terdekat ini. Kawan baik saya, Shira akan menyambung pengajiannya Tokyo Institute of Technology di jepun selama 3 tahun di Okayama. Officemate saya, Aina kata Universiti yang Shira pergi itu susah nak masuk. Kira memang tahap elit lah kan.  Dia akan terbang ke sana 2 minggu lagi. Manakala seorang lagi kawan kami, Farah akan ke Jepun untuk business trip company dia pada hujung bulan 12 nanti. Secara kebetulan dia juga akan berada di Okayama. So, dorang bolehlah berjumpa di Jepun. Lepas itu, suami saya pula beritahu akan ke Jepun selama beberapa hari untuk business trip company juga ke Jepun hujung bulan ini. 3 orang yang rapat dengan saya akan ke Jepun. Mana tak cemburu sebab saya tak ada peluang untuk pergi.

 

Esok, 15hb September genaplah 4 tahun saya berkhidmat di company sekarang ni. Rasa macam cepat sangat masa berlalu. Bermula daripada zero experiences, dan bujang trang tang tang masa itu. Sepanjang 4 tahun saya bertukar status daripada tunangan orang, isteri orang seterusnya ibu orang. Dalam masa 4 tahun saya bertukar daripada bujang kepada ibu. Terima kasih tak terhingga kepada company yang memberikan ruang dan peluang untuk saya menabur bakti, menambah rezeki. Bersyukur kepada Allah SWT atas rezeki yang tidak pernah putus selama ini.  Ada seorang lagi officemate yang meraikan anniversary ke 4 bersama saya iaitu Hana Fazreena. Kami punya banyak kenangan bersama semasa peringkat awal bekerja di company ini. Interview bersama, pergi kerja first day bersama, lewat datang kerja pada first day kerja bersama, probation extend sebulan bersama, confirm bersama. Lama-lama barulah tak bersama sebab kerja kami berbeza plus dia punya geng sebaya. Saya pula tak suka ber ‘geng’. Kawan sahaja dengan semua orang.

 

Oklah, itu sahajalah update minggu ini. Minggu depan kalau ada masa saya update lagi ok. Bai!

No comments:

Blog Pasal Shaklee lah~

Related Posts with Thumbnails

Dah menjadi sejarah~

Web Analytics