Followers

Monday, October 24, 2011

Hujung Minggu yang letih

Salam korang!

 

Fuh, hari Isnin datang lagi. Hujung minggu terisi dengan pengalaman tidur dalam kereta sahaja kebanyakan. Mula-mula malam minggu di mana kami (saya bersama suami, mak mertua, adik ipar) berangan nak pergi IKEA. Mak nak cari Adapter katanya sebagai preparation untuk melancong ke KOREA hujung minggu ini. Baru separuh jalan, kami berdepan dengan kesesakan jalanraya yang teruk. Sudahnya angan-angan nak makan nasi ayam di IKANO POWER CENTRE terpaksa dilupakan. Kami gerak lepas maghrib tapi stuck dalam kesesakan sampai pukul 9.30 malam. Itupun hanya half way sebab kami berjaya juga keluar daripada kesesakan dan terus pergi makan KFC di area Selayang. Ceh, punyalah jauh kami berjalan-jalan at last berpatah balik hampir dekat rumah dan makan KFC sahaja.

 

Esokannya, pagi-pagi lagi suami dah ajak pergi makan roti canai. Seronok juga kalau dapat pekena sekeping. Pusing-pusing area Selayang juga kami terjumpa kedai mamak yang nampak bersih. Saya hanya makan Roti Canai kosong sekeping manakala suami makan sekeping Roti Canai kosong dan sekeping Roti Telur. Petangnya selepas lunch Subway dan round sekitar Bandar Baru Selayang, kamipun terus pergi The Curve (laagik?). Solat dahulu kemudian terus pergi berangan di IKEA. Lepas berangan, saya yang teringin nak makan Aiskrim terus di bawa suami pergi The Curve untuk beli McFlurry OREO. Nyum-nyum~

Lepas itu sempat lagi suami bershopping membeli 2 helai seluar slack. Oleh kerana dah terlalu penat, lepas suami bershopping, kami terus balik rumah. Malam tu dinner di rumah sahajalah. Lagipun kakak ipar ada datang. Meriah sikit.

 

Hari Ahad pula, pagi memang tak pergi mana. Pagi-pagi breakfast dengan Mihun Goreng. Menjelang tengahari, saya dan husband gerak pula ke Kota Puteri. Hajat di hati nak tengok-tengok rumah untuk dibeli. Kalau berkenan memang nak belilah kan. Tapikan, first benda yang buat kami terpaksa berfikir banyak kali ialah distance from our offices yang teramat jauh (untuk saya maybe 80km)and then bayaran tol untuk lalu highway LATAR sahaja RM4 sekali lalu. Kalau pergi balik RM8 sehari belum masuk tol LPD RM3.20 pergi balik. Fuh, jarak jauh macam tu mesti memerlukan bayaran untuk petrol yang lebih daripada sekarang. Mungkin 3 atau 4 kali ganda daripada current spent. BTW, Rumahnya memang cantik dan hargapun boleh tahan. Range between 198k to 226k. Rumah teres 2 tingkat dengan 4 bilik tidur, 3 bilik mandi. Tapi dek kerana 2 perkara yang disebut di atas maka terpaksalah fikir banyak kali untuk membelinya. Huhu~

 

Petang itu pula, kami pergi hantar mak ke LCCT. Mak kena register pukul 8.30. Flight pukul 11.00 malam. Pukul 6 petang kami gerak. Sampai sana lebih kurang pukul 7.30. Terus solat maghrib. Then makan di McD. Tak ada pilihan lain daa. MarryBrown macam tak menarik je tengok. Lepas makan, terus hantar mak kepada kumpulan rombongan yang dah sedia menunggu di hadapan pintu pelepasan. Masa tu jam hampir pukul 8.30 dah pun. Lepas hantar mak terus balik. Tapi perjalanan tak semudah disangka sebab sebaik sahaja keluar LCCT, kami terpaksa meredah beberapa KM punya kesesakan. Sebab utama ialah petang itu ada MotoGP. Tak sangka sebenarnya perlumbaan itu dibatalkan sebab seorang pelumba Honda menemui ajal di situ. Baca suratkhabar pagi esokannya (pagi ni) baru perasan. Patutlah jalan sesak semacam sahaja. Hmmm~ Sampai rumah jam dah pukul 11.00. Nasib baik dah berhenti solat di R&R Dengkil. Jadi apa lagi terus masuk tidurlah kan.

 

Letih sangat hujung minggu ini. Penuh dengan aktiviti jalan-jalan. Padahal badan bukannya sihat sangat. Tapi layankan sahajalah.

 

 

 

 

1 comment:

Aleen Aiden said...

wahh padat betul aktvt gayanye.hu3

Blog Pasal Shaklee lah~

Related Posts with Thumbnails

Dah menjadi sejarah~

Web Analytics