Followers

Tuesday, September 29, 2015

Cerita Emir Ikhwan

Salam korang..

Alhamdulillah ada juga kesempatan untuk update blog. Sambil-sambil duduk dalam nursing room ni kan. Nursing room sini macam kat jusco. Ada partition so macam ada small rooms untuk ibu-ibu. More privacy and more production surely.

Hari ni nak cerita cabaran yang datang sempena tukar kerja ni atau boleh kata tukar bulan. Masa hujung bulan Aug tu taska lama terpaksa ditutup hari khamis sebelum cuti hari kebangsaan. Suami terpaksa cuti hari jumaat dan dalam masa yang sama mencari taska baru. Kebanyakan taska dah penuh lagi2 untuk si baby. Nasib baiklah ada 1 taska ni masih available untuk baby dan abangnya. Bayaranpun sama sahaja dengan taska lama. Jadi kamipun proceed hantar anak ke situ bermula hari selasa iaitu hari pertama saya di company baru. Alhamdulillah nampak macam ok walaupun tak seelok taska lama.

Seminggu lepas tu dalam hari selasa ke rabu owner taska tu jumpa saya. Dia mengadu berkenaan Emir yang tak dengar cakap. Yang melasak panjat sini sana. Dan buat perangai pelik bermain pasir dan tepung dan juga bedak. Dorang cakap dorang beri tempoh sampai hujung bulan untuk cari taska lain. Alahai...kesiannya anakku itu. Berusahalah bawa jumpa ustaz agar Emir berubah sikit sebab umur dah 3 tahun lebih tapi masih lagi tak bercakap dan juga tak pandai nak ikut arahan.

2 minggu selepas itu bertanya pada kakak taska pasal perkembangan Emir. Dorang cakap Emir dah ok sikit. Owner taska pun setuju untuk extend sampai hujung tahun. Harap-harap Emir dapat improve sebelum masuk tahun depan. Sepatutnya tahun depan dah boleh masuk tadika. Tapi tengok dululah keadaan dia macam mana. Harap2 dia dapat sekurang-kurangnya mendengardan mengikut arahan. Doakanlah ye kawan2.

Ok tu je la setakat ini. Nanti saya cerita pasal jalan2 di JB dan juga Terengganu. Ok bai.

No comments:

Blog Pasal Shaklee lah~

Related Posts with Thumbnails

Dah menjadi sejarah~

Web Analytics