Followers

Sunday, August 31, 2014

Selamat Hari Merdeka ke 57

Alhamdulillah..

Dah 57 negara kita merdeka. Dan berharap dan berdoa kita akan terus menikmati kemerdekaan ini selama-lamanya. Bersyukur dilahirkan dalam negara yang sedia aman dan dalam masa yang sama tetap bersedih dan mendoakan yang terbaik buat saudara-saudara seagama yang masih berperang dan belum merdeka.

Semalam tak pergi ke mana-manapun. Dah pasti jalan-jalan raya sesak. Dah lah malam ambang kemerdekaan. Di tambah pula cuti hujung minggu kali ini 3 hari. Mesti ramai yang mengambil kesempatan untuk bercuti ataupun balik kampung. Layan dokumentari MRT sebelum terus masuk tidur. Esokan paginya layan di TV sambutan kemerdekaan di Dataran Merdeka. Ayah memang layan sampai tak peduli benda lain dah. Tahun ini pertama kali ayah tak menyambut Hari Merdeka di Dataran Merdeka. Kalau tidak, tiap-tiap tahun ayah akan bertugas di sana. Ayah dahpun pencen daripada tugas sebagai penguatkuasa DBKL.

Lepas itu pergi jalan-jalan cari pasal di Setia Alam. Hajat asal nak pergi kedai LittleWhizz je untuk beli puting Tommie Tippee buat anak buah yang baru lahir. Tapi, lepas itu singgah jalan-jalan di Setia City Mall. Sempat pergi makan kek di Secret Recipe. Tiba-tiba teringin nak makan kek pula kan. Jalan-jalan dengan perut ada baby 37 minggu ini bukanlah seronok sangat. Tak larat nak bawa perut tapi husband menggalakkan saya banyak berjalan supaya mudah bersalin nanti. Ikutkan sahajalah walaupun tak berapa larat.

No comments:

Blog Pasal Shaklee lah~

Related Posts with Thumbnails

Dah menjadi sejarah~

Web Analytics