Followers

Wednesday, December 14, 2011

Tertinggal henpon punya pasal

Salam korang!

Panjang betul entry semalam kan? Rasa macam malas nak baca. Maklumlah compress cerita 3 hari macam gitulah gayanya. Tapi korang baca juga kan? Eh, ada lagi ke orang baca blog ini? ha ha.

 

Semalam, macam biasa tepat pukul 5.30 petang saya terus balik rumah. Sampai rumah terus bersihkan diri, mandi dan berinternet. Tengah syok berinternet, tiba-tiba teringatkan handphone. Rupanya tertinggal pula di office. Lepas itu baru teringat yang suami inform dia balik lambat sebab mahu pergi tolong officemate pindah rumah. Alahai, macam mana nak tahu ‘perkembangan semasa’  kalau tak dapat mesej/call. FB dia OFF pula (takkan nak online time memunggah barang kan??).

 

Sudahnya minta tolong adik tanyakan abang balik makan nasi di rumah atau tidak. Nasib baik dia reply bagitahu yang dia tak makan di rumah. Yang tak bestnya dia tak confirm bila akan selesai kerja memindah randah. Maka dia tak sure jam berapa dia akan balik. Dalam fikiran dok congak paling lewatpun dalam pukul 11.00 malam kot. So, kamipun dinner bertiga sahajalah malam itu. Lepas dinner lepak tengok final episode Cinta Elysa ( happy ending gitu..suka!) sambil makan rambutan. Cerita sudah habis, suami masih belum pulang. Saya terus naik ke bilik. Solat Isyak dan gosok baju kemeja kerja suami sebab dok fikir mesti baju kerja dia dah lunyai sebab buat kerja berat sampai malam. Selalunya seminggu 5 hari kerja) dia guna 2 kemeja (bukan kotor manapun sebab dia pakai baju tshirt di dalam dan kerjapun dalam aircond).

 

Lepas itu ingat nak tidur terus tapi dok teringat pula pada suami. Nak call, handphone tiada. Maka, dok terkebil-kebil dalam gelap. Sekejap-sekejap turun ke bawah intai ke luar rumah kot suami sudah pulang. Sampai pukul 11.00 malampun masih belum pulang. Risau pula kot terjadi apa-apa di pertengahan jalan. Malam-malam drive seorang diri, walaupun lelaki tetap ada bahayanya. Dalam risau-risau itu, terlelap juga. Tersedar pukul 12.00, suami muncul di muka pintu bilik. Alhamdulillah, suami sudah pulang dengan selamat. Terus dapat tidur lena selepas itu. =)

 

Pagi tadi semasa bersalam minta izin pergi kerja, bertanya kepada suami;

“Hari ini balik awal kan?”

Punyalah risau kalau suami balik lewat sangat. Haih~

Moral of the story, lenkali jangan tinggal handphone di office yea.

 

No comments:

Blog Pasal Shaklee lah~

Related Posts with Thumbnails

Dah menjadi sejarah~

Web Analytics