Followers

Thursday, December 22, 2011

Influenza menyerang kembali

Slam..
Hoh, malam baru update ke? Ni curi masa update pasal isu semasa di office. Alkisahnya selasa lepas beberapa jam sebelum balik kecohlah ada seorang pakcik ini terkena Influenza H1N1. So, masa itulah semua orang diberikan topeng tutup hidung dan mulut aka mask.

Rupanya suspek penyebar virus yang terkena tu pakcik Jepun dan dia memang ke oversea sebelum ini. Lepas balik oversea terus sambung MC sebab demam. Jadi, saya rasa tak perlu sebenarnya pakai mask sebab suspek tak berjaya menjejak kaki ke company untuk menyebar virus tersebutpun.

Apa yang berlaku sekarang ini sesuailah untuk dikaitkan dengan pepatah: "Kerana seekor nyamuk kelambu dibakar. "Kerana seorang pakcik habis kitorang semua kena pakai mask. Ingat best ke pakai mask ni. Sepatutnya bagi cuti sahaja. Buat proses pembersihan area office secara besar-besaran. Virus inipun bukan boleh hidup lama dalam udara kan? Cuti sehari cukuplah untuk hilangkan virus(kalau ada).

Setakat 3 hari ini tak ada pula mangsa kedua dan seterusnya terkena virus tersebut. Tapi yang terkena demam biasa itu ramai sebab sekarang inikan musim hujan. Maka ramailah terkena demam panas. Kita tengoklah sampai bila kena pakai mask ini.
ok, bai!

No comments:

Blog Pasal Shaklee lah~

Related Posts with Thumbnails

Dah menjadi sejarah~

Web Analytics