Followers

Monday, December 26, 2011

Survey sambil shopping

Salam korang!

 

Salam cemburu daripada pekerja di company paling workaholic di dunia 2011. Sebab disaat insan lain bersenang lenang hari ini, saya dan rakan-rakan sekerja gigih mengukur waktu di office. Hari ini Hari Bekerja untuk company ini.  Typical alasan diberi ialah “ Cuti hari ini dah digantikan pada sabtu lepas @ sabtu depan. Company tempat kerja saya dijangka akan mengungguli carta paling workaholic tahun 2012 sebab minggu depan, 2hb January sepatutnya jatuh sebagai cuti ganti untuk Tahun Baru tetapi kami kena kerja. Terima kasih company kerana buat kami rasa tidak sabar meninggalkan kamu.heu..

 

Hujung minggu lepas, macam biasa penuh dengan aktiviti. Tapi, aktiviti kami kali ini ialah window shopping. Pergi survey barang-barang kelengkapan baby. Ada juga yang dah ‘ter’ beli. Biasalah, hormone eksited datang tiba-tiba. Ok, actually sabtu itu tak masuk plan pun pergi survey barang kelengkapan baby itu. Tujuan kami murni untuk ke pejabat peguam mengambil dokumen jual beli rumah. Tapi dek kerana urusan itu ambil masa tak sampaipun 10 minit. Lepas itu pula lokasinya sangatlah strategic iaitu di Bangunan Semua House KL. Maka keluar sahaja daripada situ terus kami berkira-kira untuk jalan-jalan window shopping. Tapi sebelum itu isi dahulu perut dengan Kenny Rogers yang tak berapa ramai orang sangat di Maju Junction. Masa kami masuk Kenny Rogers itu, kami merupakan custumer kedua mereka. Order cepat, dapat makananpun cepat. Lepas makan dan solat zohor, kami terus ke Sogo. Tengah sales besar-besaran tu. Setiap tingkat penuh dengan manusia. Kami ke Childrens centre specific dekat baby department. Tengok itu, tengok ini. Belek situ, belek sini. At last, tak beli apa sangatpun. Hanya set tidur baby (without bed and babycot). Lepas itu kami terus balik rumah,

 

Malam itu ada buat sedikit sambutan Bornday buat Aliya Batrisya. Hadiah dah dapat sehari sebelum, kek berbentuk ‘Angry Bird merah’ yang sangat comel. Krimnya sangatlah banyak yea. Tapi, kami semua pakat-pakat makan kek sahaja, krimnya tolak ke tepi. Selain kek, mama Aliya ada buat Meatball carbonara, Spageti meatball dan ayam goreng crispy. Sodapnya menambah lemak dalam badan. Haha~

 

Esokannya, pagi-pagi lagi husband dah beriya mengajak pergi OU. Katanya nak survey barang-barang kelengkapan baby di sana pula. Tetapi at last pukul 12 tengah hari baru keluar. Nasib baik ada banyak lagi parking spaces walaupun punyalah ramai umat dalam OU. Setiap kali Y.E.S , macam inilah keadaan setiap shopping mall dalam Malaysia. Dah sound kat hubby kalau boleh nak balik solat zohor di rumah. Tak sanggup eden nak solat dalam mall ni. Nak masuk toiletpun kena beratur panjang. Pukul 2.30 petang, kami dah gerak. Tapi tak terus balik rumah. Sebaliknya kami pergi survey barang di Giant pula. Nak tengok harga stroller di Giant. Tengok harganya lebih kurang dengan harga di tempat lain tetapi kualiti kurang jaminan. Tapi kami jumpa barang lain yang murah berbanding tempat lain iaitu Electrical Breastpump dengan harga seratus lebih sahaja. Apa lagi terus sahaja kami grab. Sempat makan KFC dahulu sebelum bertolak balik ke rumah. Sampai di rumah pukul 4.15 petang, Terus solat zohor. Fuh, lega.

 

Petang itu lepak di rumah sambil layan budak kecik Aliya yang aktif lagi nakal. Baru boleh berjalan slow-slow tu. Esok kalau dah pandai lari, memang habis kudratlah nak mengejar dia. Makcik sedara dengan anak-anakpun datang nak jumpa Aliya. Meriahlah sekejap rumah itu dengan tetamu. Ayah beli cempedak. Bila dibelah, rupanya isi buah itu tak elok. Buah yang dipetik muda lepas itu diperam hingga ‘masak’. Rasanya tawar dan warna isi cempedak tak kuning jadinya. Lepas Isyak kami mula packing barang untuk balik Selayang. Pukul 10.30 gerak. Hampir pukul 11.00 baru sampai rumah. Apa lagi terus tidurlah saya.

 

Habis sudah cerita hujung minggu saya. Combine semuanya dalam satu entry. Kepada yang bekerja macam saya (ada ke?), selamat bekerja dan kepada yang cuti itu jangan seronok sangat sebab kejap je tu. Esok dah kena kerja balik. OK, Bai!

No comments:

Blog Pasal Shaklee lah~

Related Posts with Thumbnails

Dah menjadi sejarah~

Web Analytics