Followers

Wednesday, July 20, 2016

Mati itu pasti

Assalamualaikum..

Hari ni aku dikejutkan dengan berita pemergian sahabat yang ku kenal semasa matrik dulu. Aku namakan dia F. Ok masa kat matrik dulu aku sahaja yang kenal dia sebab masa tu dia couple dengan classmate aku yang aku namakan M dan salah seorang classmate lelakipun aku namakan sebagai R minat gila kat awek dia ni walaupun dah tahu yang minah ni dah ada boyfriend. Memang kecoh dulu pasal drama diorang ni. At last, R ni mengalah juga sebab minah ni memang setia dan sampai habis matrikpun dorang still couple.

Tapi dah memang tertulis yang dorang ni takde jodoh, maka dorang ni berpisah jua semasa zaman U. Masing-masing membawa haluan sendiri. Sepanjang di matrik tu aku memang tak pernahpun bertegur sapa dengan F ni. Tapi dia pernah contact aku masa zaman U dulu. Contactpun melalui telefon sahaja. Dia ada beberapa kali call tapi akupun tak ingat sangat isi perbualan kami dulu. Hadoi..dah berkarat otak ni. Dipendekkan cerita, masa dah habis belajar U, alumni batch aku masa sekolah teknik ada buat program ke Pulau Kapas. Ini lebih kepada reunion lah. Masa ni aku satu bilik dengan rakan seMPP dulu, aku namakan sebagai S. Kami jadi rapat lepas program tu.
Satu hari si S ni contact aku. Dia tiba-tiba bertanyakan pasal si F. Out of no where dia macam nak korek pasal peribadi si F. Si F ni rupanya dok mengorat si S ni. Tapi si S ni nak pastikan yang dia berkawan dengan orang yang baik. Jadi, akupun memang kipas baik punya pasal F ni. Ok sebenarnya memang dia baikpun. Dan baru aku ingat yang dulu dia call aku sebab dia kecewa berpisah dengan M. Aku tak sure macam mana dia dapat number aku tapi dia cakap dia tahu aku kawan M.  Aku cuma dapat calm kan dia je la masa tu sebab akupun dah ada boyfriend. Hehe. 

Berbalik kepada cerita pasal S tadi, lepas tu tup-tup dorang memang bercouple dan seterusnya menjadi suami isteri. Mereka siap dikurniakan anak lagi. Tapi baru-baru ini semasa hari raya yang ke berapa ntah dorang accident tapi si F ni lah yang cedera parah. Wife dah anak dia tak cedera. Berita accident tu siap masuk akhbar lagi. Masa tu aku dah tak sedap hati dah. Si S ni pula memang langsung tak online di facebook sejak accident tu. Aku memang tak ada number phone dia dah sebab handphone asyik rosak sahaja dan nombor diapun hilang. Semalam aku nampak status kawan dia di facebook dengan gambar si F di hospital. Nampak agak kritikal dan dia tak sedar. Tak sure koma atau memang belum sedar. Tahu-tahu hari ini si S up status yang mengejutkan. Innaalillaahiwainnaalillaahirojiun sabahat. Husband and wife dua-dua aku kenal walaupun di tempat dan zaman berbeza. Aku tahu kau baik dan kau dah buat yang terbaik dalam hidup kau. Semoga roh mu dicucuri rahmat dan kau ditempatkan bersama-sama orang yany beriman. InsyaAllah ameenn..

Al-Fatihah..

No comments:

Blog Pasal Shaklee lah~

Related Posts with Thumbnails

Dah menjadi sejarah~

Web Analytics