Followers

Friday, August 22, 2014

Hidup tanpa Smartphone

Salam korang..

Fuhhh..tak mampu dah nak menulis di blog kerap sebab banyak sangat komitmen. Ditambah pula sekarang ni saya dah tiada smartphone. Bukan hilang tapi rosak disebabkan terjatuh. Bukan anak yang baling atau campak pun tapi salah sendiri juga. Letak handphone di tempat yang tak stabil. Lepas tu jatuh.

Hari ni sehari tak ada samrtphone. Memang terasa sangat kehilangannya. Pagi-pagi tiada lagi bunyi alarm mengejutkan kami. Hampir terbangun lewat tadi. Nasib baik saya tersedar sendiri. Alhamdulillah Allah tolong kejutkan saya. Selalunya saya akan belek-belek Facebook, whatsapps, check gmail dan kadang-kadang kala utak duduk depan PC check email kerja melalui smartphone tu. Paling terasa bila balik kerja tu biasanya saya akan pasang bacaan surah Al Waqiah. So, sayapun baca bersama-sama sepanjang perjalanan balik.

Bila tak ada smartphone saya hilang petunjuk arah bila drive ke sesuatu tempat. Selalunya saya akan gunakan aplikasi Waze untuk mencari sesuatu tempat yang tak pernah saya pergi. Dan saya selalu juga buka Waze tu untuk check kenapa jalan sesak bila balik kerja. Selalunya jalan sesak disebabkan berlaku kemalangan atau ada road block. Kalau ia dapat dikesan lebih awal, boleh cari jalan alternatif. Hehe..

Bila balik rumah terus nak on PC untuk update blog, check gmail, dan juga skodeng Facebook. Sabar sahajalah kan. Kena ganti smartphone baru ni. Dapat yang murah-murah pun jadilah asalkan ada aplikasi Waze, Facebook,Whatsapp dan juga boleh install gmail.

Ok lah, itu sahaja nak update buat masa ini. Sekarang usia kangsungan dah masuk 36 minggu. Maksudnya bila-bila masa dari skearang saya dah sedia untuk melahirkan anak. Doakan segalanya dipermudahkan ye kawan-kawan. bai!

No comments:

Blog Pasal Shaklee lah~

Related Posts with Thumbnails

Dah menjadi sejarah~

Web Analytics