Followers

Friday, March 11, 2011

Gua tak gembira : Internet punya pasal!

Salam korang!

Company saya dah makin tak best sekarang. Masa mula-mula saya masuk ini company saya rasa sangat best. Colleagues semua menyenangkan hati dan menghiburkan. Tapi lately suasana best ini makin lama makin pudar. Paling terkini perkara best yang buat saya sayang nak tinggalkan company ini telahpun ditarik. Iaitu kemudah berinternet. Erm, rasa kecewa sangat bila diorang sengaja menguji pekerja dengan monitor penggunaan internet setiap orang di office.

Alasannya bukanlah sebab mengurangkan produktivi company tapi disebabkan viruses dan takut data company dicuri outsider. What the fish. Korang yang kedekut sangat untuk mengupgrade internet security company ke level yang tinggi. Data company kalau nak disebarkan tak pakai internetpun boleh. Nothing impossible kalau orang yang yang buat dajal tu nak bocorkan. Lagipun apalah sangat maklumat yang golongan marhaen macam kami ini ada untuk dibocorkan kepada umum. Lain kali haramkan untuk top management sahajalah kan. Yang simpan banyak rahsia syarikat itu mereka. Kitorang yang biasa-biasa ini tak mendatangkan kesan apapun sebab kami tak tahu rahsia syarikat.

Yang buat saya geram sebenarnya ialah waktu break pun tak boleh access internet. Sekarang ini pagi-pagi saya dah tak online guna PC. Saya online FB dan Twitter guna Phone. Saya bukan pakai smartphone. Phone biasa-biasa sahaja kan. So, takkan tercalit sikitpun viruses masuk ke network company. Don’t worry k.

Saya yakin lepas ini confirm ramai akan cabut. Tunggu sahajalah =)

No comments:

Blog Pasal Shaklee lah~

Related Posts with Thumbnails

Dah menjadi sejarah~

Web Analytics