Followers

Tuesday, November 4, 2014

Minggu Terakhir Cuti Panjang =(

Salam..

Minggu ni minggu terakhir boleh berjimba-jimba di rumah. Melayan si kecil 2 orang ini siang malam. Tak perlu fikir nak kena bangun awal pagi, menyiapkan anak-anak ke taska. Minggu depan dah kena jadi supermom. Maklumlah fisrt time kena tinggal dengan suami dengan anak dah dua. Dulu pernah kena tinggal juga tapi masa itu anak baru seorang. Ini dah 2 orang. Yang besar tu pula tengah melasak. Belum boleh dengar dan ikut arahan lagi.

Syukur sebab Allah hanya pinjamkan suami pergi Jepun 2 bulan sahaja sebab ramai lagi ibu-ibu di luar sana yang kena PJJ sentiuasa dengan suami masing-masing. Harap lepas ini dah tak adalah kena outstation sampai 2 bulan lagi. Kalau setakat seminggu dua tu bolehlah saya hadapi. Lusa dah nak balik ke Selayang. Tak larat nak ulang alik dari Puchong untuk pergi kerja. Lagipun taska anakpun berada di Selayang juga. Kalau ikutkan hati ini mahu sahaja ambil cuti tanpa gaji sampailah tarikh suami pulang tapi tak bolehlah begitu kan. Lagipun boss pun dah tak sabar-sabar tunggu saya masuk kerja. Dia ingatkan saya boleh masuk kerja jumaat ini. \

Hari selasa nanti ada check up baby kat 2 tempat. Satu di Hospital Selayang. Erm..ini mesti kena bayar punya. Lagi satu check up di Klinik Kesihatan. Klinik Kesihatan punya check up waktu pagi. Hsopital punya check up pula petang. Memang full day kena cuti. Sebab tu saya sambung cuti sampai selasa. Takut susah nak minta cuti pula sebab baru sahaja masuk kerja dah minta cuti pula kan.

Ok lah. Itu sahaja kot update saya buat masa ini. Ada berita sedih sikitlah. Disebabkan suami tak ada di sini terlepas peluang untuk join Team Building anjuran company. Sepatutnya inilah masa paling sesuai untuk kenal dengan lebih ramai orang. Kerja sekarang ni memang deal dengan ramai orang tapi kebanyakkan hanya dapat mendengar suara atau kenal nama sahaja sebab komunikasi hanya melalui email dan phone call. Bai..

No comments:

Blog Pasal Shaklee lah~

Related Posts with Thumbnails

Dah menjadi sejarah~

Web Analytics