Followers

Monday, October 31, 2011

Aku dan Dia

Dia ada, tapi dia tak ada.

Dia depan mata, tapi hatinya jauh beribu batu.

Dia memandang, tapi hatinya berpaling.

Dia mendengar, tapi telinganya tutup.

Dia cinta, tapi rasa tak bahagia.

 

Adakah hanya aku yang perlu membuang ego?

Adakah kerana statusku maka aku perlu menurut segala?

Adakah kerana aku adalah aku, aku perlu mengalah sahaja?

 

Mengada-ngada?

Bukan sengaja.

Perlukah aku cerita…

kenapa aku buat begini?

Kenapa aku jadi begitu?

Supaya aku dipandang penuh simpati.

 

Semuanyapun tak boleh?

Bukan tak boleh.

Tapi..

biarlah kena pada masanya.

dengarlah rintihan ini dengan hati.

Lihatlah kekerutan muka ini dengan belas.

Tidakkah dia nampak apa yang aku rasa.

 

Hanya dalam detik ini.

Tak lamapun.

Hanya sehingga bulan Mei nanti.

Letakkan diri di tempat aku.

Dan kuharap dia akan mengerti jua.

Jika benar dia ada hati.

 

No comments:

Blog Pasal Shaklee lah~

Related Posts with Thumbnails

Dah menjadi sejarah~

Web Analytics