Followers

Monday, April 11, 2011

Apa ada di Genting!

Salam korang!

Sabtu ahad saya memang full. Weekend yang agak pack sebab daripada pagi sabtu sampai ke malam ahad sekejap sahaja lekat di rumah. Lebih banyak keluar. Sabtu pergi naik Genting. Walaupun tak ikut plan asal berjimba-jimba ramai-ramai sebab bas full booked sampai pukul 11.30 pagi, tapi puas hati sebab matlamat untuk cuba outdoor game yang best-best berjaya tanpa perlu beratur panjang. Ye la sampai sana pukul 9.30 pagi. Heaven sebab tak ramai orang lagi.

Mula-mula naik buaian yang berpusing. Fuhh, memang tak payah beratur. Sampai-sampai terus dapat naik buaian tu. Kalau ikutkan boleh biol masa tengah berpusing itu tapi setelah saya belajar seimbangkan mata dengan fokus mata pada buaian di depan maka peningpun hilang. Petuanya ialah fokus ye kawan-kawan. haha!

Then, saya pergi naik SOLERO. Confirm lepas ini memang saya tak akan naik lagi benda alah itu. Fuhhh,paling seram masa dia menjunam daripada paras tertinggi. Rasa macam jatuh daripada bangunanpun ada. Rasa terawang-awang beb. Kalau korang rasa macam nak terjun bangunan ke hape kan better korang test dulu SOLERO sedas dua. Kalau korang lepas dengan jayanya barulah korang boleh cuba terjun bangunan pula. Tapi pastikan terjun dengan alat-alat keselamatanlah. Jangan terjun sehelai sepinggang pula. Tu tempah maut namanya.

Game ketiga saya rasa ialah Go Kart. Walaupun keretanya agak buruk dengan prestasi enjin yang tak seberapa saya tetap enjoy layan Go Kart. Saya rasa kalau perlumbaan dikira masa itu saya First Place kot. Haha. Habis incik tunang ketinggalan sampai 2 pusingan sebab kereta dia ada masalah. Tayar botak katanya. Sabar sahajalah.

Game keempat yang saya layan tentulah Roller Coaster. Tapi saya memang naik 1 sahaja Roller Coaster. Sebab takut akan jadi pening dan termuntah (ada experience masa di JB dulu). Masa naikpun perut kosong. So, walaupun ada rasa pening tapi tak sampai tahap nak muntah. Alhamdulillah~

Lepas itu terus pekena Aiskrim. Yeay, sudah lepas sesi memeningkan kepala dan perutpun sudah berbunyi minta di isikan. So, isilah dengan Aiskrim Cornetto yang harga setiap satu RM4. Rabak poket kalau hari-hari makan di situ kan.

Kami jalan-jalan tinjau pula permainan lain yang tak memeningkan kepala. Tengok ada game kayuh-kayuh bot dalam tasik. Kagum tu Genting Highland (tanah tinggi) ada tasik. Bot yang diorang bagi memang kena kayuh. Seronok pula berkayuh berdua. Walaupun kadang-kadang geram bila orang sebelah kayuh laju sangat atau slow sangat tapi still enjoylah kan.

Dan itulah game terakhir di Genting Highland yang kami layan. Masuk rumah hantu ingatkan seram sangat. Rupanya ermm..korang cubalah sendiri ye bila korang pergi Genting. Ada beberapa game lain tapi kami skip sebab 'macam extreme' sangat lagi-lagi roller coaster (ada 2,3 roller coaster dalam Genting rupanya), yang mesti kena percikan air, dan game-game lain yang selalunya ada di funfair.

Pukul 1.00 kami sudah gerak balik naik kereta kebal kabel. Seronok tapi saya yang ada masalah pening dengan benda yanf berayun ini dah puas hati dapat pergi sekali. Orang kata tak adalah excited macam dulu sebab dah pernah rasa hampir semua games dalam Genting itu kan.

ok da, itu sahaja kot kali ini. Kalau ikutkan cerita untuk hari sabtu full sampai malam dan bersambung pula ke Ahad. Tapi cerita setengah hari sabtupun dah panjangkan. Dah lah tak ada gambar untuk di share. Memang tak sempat nak bergambarpun. =(

Tiket naik Kereta Kabel : RM5/adult
Tiket Outdoor : RM46/adult

Sorrylah untuk children memang tak tertengok pula. Better check di website Genting.

No comments:

Blog Pasal Shaklee lah~

Related Posts with Thumbnails

Dah menjadi sejarah~

Web Analytics