Followers

Friday, October 8, 2010

First Baby from Kej.Mekanikal Bahan delivered!

Tajuk kemain omputeh sedangkan nak tulis entry dalam bahasa melayu rojak sahajapun.
Last time saya ada cerita pasal mak buyung yang dah menanti hari untuk beranak.
Produk pertama daripada student course saya batch 2004-2008.


masa ini dia kata lagi 2 minggu due..
Mula mendapat mesej daripada kawan kami ni Zaslin pada hari Rabu pagi.
katanya dah kena induce pertama kali. Terus saya announce satu malaya supaya mendoakan keselamatan member kami ini dengan baby dia. Risau juga sebab perjuangan jihad kecil dia baru nak bermula. Tapi yang peliknya dia still boleh reply lagi mesej saya walaupun tengah sakit.
Sorry ye kawan. Ter over excited macam gitulah gamaknya.

Malam itu saya cuba call dan mesej tapi tak ada respond.
Naik risau saya memikirkan sampai tunang call pun saya cerita pasal kerisauan itu.
last-last kena 'luku' sikit baru tersedar.
Ye la kan orang tengah bertarung nyawa macam itu takkan lah nak reply mesej dan jawab call.
Last-last saya diam-diam sahajalah. Tunggu sahajalah member tu reply mesej.

Esokannya dapat mesej yang merisaukan lagi hati saya. Dia kata kena 2nd induce sebab semalamnya bukaan hanya 1cm. Dalam hati saya doakan banyak-banyak supaya dipermudahkan urusan member yang satu ini. Saya tak dapat bayangkan apa pula perasaan suami dia masa ini.

Zaslin dengan suaminya Epul.
Tup-tup malam semalam dia mesej katanya dah selamat melahirkan baby lelaki seberat 2.3kg pada pukul 5 petang. Alhamdulillah syukur sebab dipermudahkan.
Mungkin selepas 2nd induce barulah baby dah sedia untuk keluar.

Zaslin dengan Epul ini loving couple produk Fakulti Kejuruteraan Mekanikal batch kami sebab diorang ini mula couple sejak tahun ke 2 kami di UTM. Sukanya rasa sebab keluarga mereka dah lengkap sebab dah ada baby. Tahniah daripada saya untuk Zaslin dan Epul. Bila nak bagi nama pada baby boy tu ye? Mari kami contribute cadangan untuk nama baby kamu tu.

p/s : nak pergi tengok baby boy ahad nanti insyaAllah. Nanti saya story pasal Zaslin Junior itu di sini.

6 comments:

NAZ said...

tahniah buat mereka :) awak tu bila lagi afzan. saya pun nak join ahli lembaga pemberian nama pada ank awak haha

cikpia said...

congatulations!!!!

sonata anak kancil said...

tahniah untuk pasangan itu....

Sumijelly said...

wah...org lain yg dapat baby..org lain excited...hehehe

Tahniah la pada kawan tu yek...hehehe

Sumijelly.com

noorafzan.blogspot.com said...

naz..
ahaha..
buleh2..
tapi tak sure bila la naz.

pia..
thanks on her behalf.

kak sonata..
thanks on her behalf jugak..=)

sumi..
keh keh..
entahlah, teringin dah kot?
suka woo budak2.

angahfarah said...

salam afzan..
smpikan salam pada jetlin yer...hehe..nanti jgn lupe snap baby jetlin tu... nk tgk rupa sape..hehe

Blog Pasal Shaklee lah~

Related Posts with Thumbnails

Dah menjadi sejarah~

Web Analytics