Followers

Monday, June 21, 2010

Mari masak memasak : Ayam Masak Kicap Pedas

Akhir2 ni macam dah tak ada mood nak masak.
Rasa macam bosan dengan lauk2 yang biasa di masak tu.
Rasa nak masak yang lain dari yang lain.
So godek2 la PC cari2 lama web yang banyak letak resepi.
Sampailah jumpa satu laman web ni penuh dengan resipi yang macam2.
Sampai Biskut Ayam pun ada.
Lagipun memang mesra pengguna la website ni.
Kalau nak cari lauk AYAM,
Taip ayam dan klik button CARI di bawahnya.
Naahhh, semua jenis lauk pauk berasaskan ayam keluar resipinya.

Nak mencuba gak ke?
Meh klik url kat bawah ni.
http://resepi.mesra.net/

Setakat ni saya cuma cuba lauk2 sempoi je.
Macam resipi 'ikan kembung masak kicap pedas' tu saya tukar dengan ayam.
Suka suki punya resipi.
teringin gak nak cuba resipi lain tap i dek kerana malas nak pi kedai cari bahan, maka menu sempoi juga la saya masak.
Rupa lauk saya macam mana?

Oleh kerana malas nak capture masakan, maka saya google kan sahajalah gambarnya.
lebih kurang macam ni lah rupa bentuk lauk saya.
Tak ada maknanya nak hiris2 bawang besar, kacang panjang bagai.
Dasar malas sempoi, macam gitulah.

p/s: resipi cari kat website atas tu yea.=)

8 comments:

MOFASAD said...

kenapa amek gambar kat gugel...

xbest la..


nak asli!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!








>>_______<<

noorafzan.blogspot.com said...

nanti la eden masak lagi..
eden snap2 banyak2 tepek kat sini..
aahahaha~

Mario said...

perghhh....best tu...

black_mel said...

wahh...sama mcm gambar gugel??terbaik...

cik helena said...

tak makan kicap :(

noorafzan.blogspot.com said...

mario..
best eh..
meh2 cuba la resepinya..sonang sgt..

black_mel..
sama je.
awakpun buleh buat.
sonang aje..
main campak2 je dah siap..

cikhel..
oo..ye ke?
rugi2.
=)

Anonymous said...

wah...
leh try ni..

Irine Nadia said...

yess!!

sudah ckup mmbuatkan terliurr!

Blog Pasal Shaklee lah~

Related Posts with Thumbnails

Dah menjadi sejarah~

Web Analytics