Followers

Monday, September 28, 2009

First day keluar beraya~Syawal 8

Assalam..
Dah raya ke 8 baru ada chances nak beraya ngan kawan2 n yang tersayang..
Pagi2..dah prepare nasi lemak..
(tapi saya sempat goreng ayam jer..alahai..)
Confirm ramai akan datang beraya umah selepas 4 hari kami beraya di kampung..
Pagi tu sorang sahabat alumni lambaian, Kak Syila massage ajak beraya.
Saya bagitau saya busy memasak sebab ada saudara mara nak datang beraya.
Diapun ambil keputusan nak datang beraya ke rumah saya.
Saya balas

"kul 3 akak datang bleh?"

Dia cakap akan confirm balik nanti..

Kul 10.30 saya dah keluar ngan BF.
Ingatkan nak pegi beraya umah kawan2 kami..
Rupanya pi shopping mall.
Layan Burger King..
(saya juga yang minta die belanja masa malam sebelumnya)
n then jalan2 cari novel kat MPH.
Sambar 3 novel terus.
Kena la dalam RM56.
(Nanti saya review pasal novel2 nih..)
Pastu kul 1.30 gerak balik umah.
Kul 2.00 camtu sampailah tetamu kami iaitu pakcik sedara sefamily.
Hidang nasi lemak ayam dengan air oren ais.
Then,
Dapat mesej from Kak Syila.

"salam, akak baru gerak dari umah pi amik Sport then pi umah awak. Nanti akak kol kalau tak jumpa jalan hehe"

Sayapun prepare makanan dan air yang sama seperti di atas tuk tetamu yang anggaran paling kurang 2..paling ramai 4 orang.
Mereka sampai dalam kul 3.30 selepas mengikuti direction mudah yang saya bagi thru phone call.
Makan2..sembang2..
Kul 4.30 camtu saya ikut mereka pergi beraya di Semenyih.
Rumah salah seorang alumni lambaian gak, Kak Mariam.
Kat sana kami makan Mee Bandung.
Sembang2 tak hengat dunia lepas maghrib baru kami gerak.
Ingat nak pi beraya umah Abang Sport lak tapi kami TERsinggah di kedai makan area Bangi Perdana.
Lepas makan kat situ, kamipun kembali ke jalan yang benar.
Minum air Rosehip tea, air teh jepun.
Sedap gak rasanya.
Makan kek kukus coklat sikit.
Then, Kak Syila ngantor saya pulang.
Berakhirlah jalan2 raya saya bersama kawan2 ngan orang yang tersayang pada 8 syawal.
9 Syawal dah mula kerja balik..alahai~
Next week nak pi beraya di Johor laks.

p/s : kerana happy sangat beraya tiada sebarang picta yang diambil walaupun kamera ada je dalam beg.

No comments:

Blog Pasal Shaklee lah~

Related Posts with Thumbnails

Dah menjadi sejarah~

Web Analytics