Posted via Blogaway
Ex Engineer, Ex Production Planner, Ex Material Planner, Ex-Buyer and currenyly Data Specialist and Proud Working Mom for 4 kids.
Followers
Saturday, June 7, 2014
Posted via Blogaway
Friday, June 6, 2014
Salam semua.
Hari ni dah jumaat dah. Sekarang ni kerja di tempat baru memang penuh dengan cabaran. Salah satu sebabnya ialah saya tak sempat berguru lama dengan sifu. Saya hanya sempat berguru dan job transfer dalam masa 3 hari setengah sahaja. So, banyak benda yang tak sempat nak belajar. Bila ada benda baru kena buat, terpaksa tebal muka tanya colleagues yang lain. Walaupun adakalanya dorang sendiripun tak tahu sebab ada benda yang sifu saya buat sendiri. Tak share dengan yang lain. Nasib baiklah dia ada share fail kerja dia selama ini. So, saya hanya perlu cari history dalam tu.
Suasana kerja memang tak sama macam dulu. Macam ada gap je antara saya dengan orang2 lama. Dorang dah ada group sendiri. So, saya kiranya bergerak sendiri atau kalau makan tu memang makan je dengan rakan2 lain di office tu. Ramai je pompuan. Tak kenalpun boleh borak sambil makan. Try to mix around dengan semua walaupun tak adapun buat kerja dengan mereka. Baru 2 minggu lebih kot saya di situ. Kadang2 susah-susah sangat saya pergi makan sorang2 je kat Food Court. Selalunya hari jumaat la saya buat macam tu. Sebab selalu saya mesti terlajak masa sebab sibuk buat kerja. Tak sedar office dah kosong. Haha..
Boss ok cuma dia memang banyak sangat idea nak implement. Dia ajar sikit sahaja. Lepas tu tunggu saya buat dan nak result. Nak cepat-cepat pula tu. Tahu lah dia power excel. Kita ni biasa-biasa sahaja. Tapi kadang-kadang dia concern juga. Kalau dia rasa saya overload, dia slow2 datang cakap. Walaupun ramai yang tak suka sebab dia fussy sangat tapi saya tak nak tengok negative side. Saya cari positive side yang dia ada. Barulah kita tak demotivated buat kerja. Baru rasa positive nak buat kerja kan. Kalau kita lihat sesuatu tu negative, memang akan nampak negative sahaja kan. Segalanya bergantung kepada diri kita sendiri sebenarnya. Jadi apa lagi belajarlah berfikiran positive ye.
Setakat ni sahajalah perkongsian saya kali ni. Bai all....
Blog Pasal Shaklee lah~
-
3 in 1 Produk : Kuatkan tulang, tidur berkualiti & elak sembelit - Salam korang.. Yup, hanya dengan 1 produk Shaklee iaitu Ostematrix. Ostematrix ini antara produk hot yang memang wajib saya amalkan sejak dahulu. Dulu mu...10 years ago
Dah menjadi sejarah~
-
►
2017
(1)
- ► December 2017 (1)
-
►
2016
(12)
- ► September 2016 (2)
- ► August 2016 (1)
-
►
2015
(22)
- ► October 2015 (6)
- ► September 2015 (4)
- ► August 2015 (5)
- ► April 2015 (2)
-
►
2014
(64)
- ► November 2014 (7)
- ► October 2014 (10)
- ► September 2014 (9)
- ► August 2014 (5)
- ► April 2014 (9)
- ► March 2014 (1)
- ► February 2014 (5)
- ► January 2014 (4)
-
►
2013
(42)
- ► December 2013 (1)
- ► November 2013 (3)
- ► October 2013 (8)
- ► September 2013 (9)
- ► August 2013 (2)
- ► March 2013 (1)
- ► February 2013 (2)
- ► January 2013 (6)
-
►
2012
(123)
- ► December 2012 (4)
- ► November 2012 (10)
- ► October 2012 (8)
- ► September 2012 (6)
- ► August 2012 (5)
- ► April 2012 (9)
- ► March 2012 (18)
- ► February 2012 (21)
- ► January 2012 (14)
-
►
2011
(238)
- ► December 2011 (19)
- ► November 2011 (9)
- ► October 2011 (6)
- ► September 2011 (9)
- ► August 2011 (22)
- ► April 2011 (21)
- ► March 2011 (42)
- ► February 2011 (33)
- ► January 2011 (13)
-
►
2010
(651)
- ► December 2010 (24)
- ► November 2010 (48)
- ► October 2010 (45)
- ► September 2010 (40)
- ► August 2010 (45)
- ► April 2010 (79)
- ► March 2010 (59)
- ► February 2010 (49)
- ► January 2010 (70)
-
►
2009
(270)
- ► December 2009 (45)
- ► November 2009 (36)
- ► October 2009 (40)
- ► September 2009 (35)
- ► August 2009 (41)
-
►
2008
(28)
- ► April 2008 (4)
- ► March 2008 (7)
- ► February 2008 (4)
- ► January 2008 (12)
-
►
2007
(9)
- ► December 2007 (9)
-
►
2006
(1)
- ► August 2006 (1)
-
►
2005
(27)
- ► November 2005 (1)
- ► October 2005 (1)
- ► September 2005 (1)
- ► August 2005 (2)
- ► April 2005 (11)
- ► March 2005 (3)
- ► February 2005 (1)